نقش مصدق خیلی پیچیده بود

اصغر معینی صالح در سریال «معمای شاه» در نقش دکتر مصدق هنرنمایی کرده که به گفته خودش کار بسیار مشکلی بوده است او با توضیح این‌که مجموعه معمای شاه یک دایره‌المعارف تصویری است گفته است: وقایع این سریال با سند مورخان سرشناس نمایش داده می‌شود. کافی است مخاطبان کار را با تمام اتفاقات آن تماشا کرده تا با حساسیت‌های آقای ورزی در چگونگی به تصویر‌کشیدن وقایع تاریخی مطابق با واقعیت آشنا شوند.
کد خبر: ۹۷۶۳۱۶

معینی صالح در ادامه گفته است: کار با آقای ورزی بسیار شیرین و لذتبخش است. این تعاریف به دلیل همکاری من با او نیست، بلکه به دلیل شخصیت دوست داشتنی اوست. ورزی به‌درستی می‌داند به دنبال چیست و به جهت این‌که خودش نویسنده کار است، اطلاعات کاملی راجع‌ به آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد این نقش ساعت‌ها با آقای ورزی صحبت و بحث کرده‌ایم. نقش مصدق بسیار پیچیده‌ بوده و دارای لایه‌های درونی فراوانی است. به همین دلیل باید در مورد شرایط اجتماعی و زندگی او، همچنین اتفاقات و وقایع تاریخی مربوط به او اطلاعات لازم را به دست آورد و این موارد از طریق ساعت‌ها مطالعه، تماشای فیلم و تبادل‌نظر با ورزی به دست آمده است.

معینی صالح تصریح کرد: شخصیتی را بازسازی کرده‌ایم که حقیقی بوده و او را می‌شناختم. کسی که در مورد او فیلم تماشا کرده و مردم در مورد او و اقداماتش شناخت کافی داشته‌اند، اما گفتنی است با راهنمایی آقای ورزی و تجربیات چند ساله خود تلاش کردم تا این کاراکتر بخوبی نمایش داده شود.

وی تأکید کرد: قسمت درام کار که مربوط به خانواده دکتر وزیری و واکنش‌های آنان نسبت به جامعه بوده مشخص می‌کند که «معمای شاه» یک کار مستند نیست، بلکه درام و وقایعی تاریخی به شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که بسیار جذاب خواهد بود. به همین دلیل تصور می‌کنم کار در دومین یا سومین قسمت پخش مخاطب خود را می‌یابد، به شکلی که بینندگان تا پایان آن را دنبال می‌کنند. وی افزود: مجموعه معمای شاه برای نسل جوان یک دایره‌المعارف است، زیرا این نسل کمتر مطالعه کرده و عادت به دیدن دارد. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها