باورش سخت است، اما باید باور کرد. مادرانی که سمبل گذشت هستند ناگهان تبدیل به قاتلانی می‌شوند که قربانی یا قربانیان آنها فرزندان هستند.
کد خبر: ۹۷۵۶۹۴

اختلاف با همسر، مشکلات زندگی و بیماری روحی و روانی و در چند سال اخیر اعتیاد مهم‌ترین انگیزه‌ها برای قتل فرزندان توسط مادران است. اغلب آنها قبل از جنایت، نشانه‌هایی از مشکل و بحران روحی را نشان داده‌اند، اما اطرافیان به آن توجهی نکردند. آنها وقتی احساس می‌کنند که کسی به شرایطشان توجه نمی‌کند دست به جنایت‌هایی هولناک می‌زنند که خبرساز می‌شود. این هفته سراغ پرونده‌هایی رفتیم که در آنها مادران قاتل فرزندان هستند.

قتل برای ازدواج

عاشق مرد جوان شده بود و تصور می‌کرد بعد از شکست در زندگی اول، حالا زندگی روی خوش به او نشان داده است. اما خیلی زود رویاهایش بر باد رفت. حاصل ازدواج قبلش، یک دختر چهار ساله بود. خانواده مرد مورد علاقه‌اش با ازدواج آنها مشکلی نداشتند، اما یک شرط داشتند، نباید با دخترش وارد زندگی جدید می‌شد. این شرط، آرزوهایش را بر باد داد. مرد جوان هم سمت خانواده‌اش بود. این شکست از طلاق بیشتر آزارش داد. افسرده و گوشه‌گیر شده بود. یک شب تصمیم عجیبی گرفت و به دختر چهار ساله متادون داد. صبح که بیدار شد دخترک دیگر نفس نمی‌کشید و گزارش پزشکی قانونی راز قتل را فاش کرد.

در بازجویی‌ها گفت: می‌خواستم خودکشی کنم اما قرص دخترم را کشت و من زنده ماندم. از کاری که کرده‌ام پشیمانم و نمی‌دانم چرا این تصمیم احمقانه را گرفتم. من دخترم را دوست دارم.

شوهر سابق این زن بعد از اطلاع از قتل دخترش در دادسرا حاضر شد و زن جوان را بخشید تا او از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

انداختن فرزندان داخل رودخانه

زمانی که محسن کوچولو داشت کنار رودخانه کرج بازی می‌کرد و به بوسه‌های مادرش چشم دوخته بود که بر گونه‌های خواهر می‌چسبید نمی‌دانست که تا لحظاتی دیگر قرار است هر دوی آنها قربانی زندگی تلخ مادر شوند. متهم که زنی ٣٣ ساله به نام شهلاست دو فرزندش به نام‌های محسن هفت ساله و مرجان چهار ساله را خفه کرده و اجسادشان را به رودخانه انداخته ‌است. جسد مرجان لحظاتی بعد از قتل کشف شد و جنازه محسن هیچ‌وقت پیدا نشد، اما تحقیقات پلیس نشان داد هر دو کودک کشته شده‌اند. او در تحقیقات گفت: با شوهرم اختلاف داشتم و او رفتارش را تغییر نمی‌داد. به همین دلیل تصمیم گرفتم فرزندانم را از این زندگی راحت کنم. آنها را به بهانه بازی به کنار رودخانه بردم و داخل آب انداختم.

این زن نیز قبل از محاکمه توانست رضایت همسرش را به عنوان اولیای دم کسب کند و از قصاص نجات پیدا کند.

کشتن دختر و پسر

«مادر روانی دو فرزند خود را در شهرک هدایت گچساران به طرز فجیعی به قتل رساند.» جنایتی که آذر سال گذشته خبرساز شد و پای مادری دیگری به صفحات حوادث روزنامه‌ها باز شد. این زن جوان ۳۷ سال سن داشته و از بیماری شدید اعصاب و روان رنج می‌برد. وی به دلیل مشکلات روانی پسر چهار ساله و دختر هفت ساله خود را با چاقو کشت. این زن پس از این جنایت با چاقو اقدام به خودزنی کرده و سپس خود با مراجعه به خانه پدرش حادثه را خبر داده است. پدر این دو کودک نیز کارگر ساده بوده و در هنگام وقوع قتل در محل کار حاضر بوده است. قاتل در بازجویی‌ها گفت: همسرم ساعت 7 از خانه بیرون رفت، بچه‌ها در حالی که بازی می‌کردند شروع به دعوا کردند، به یکباره به آشپزخانه رفتم و به فاطیما گفتم لباست را در بیار، وقتی که پیراهنش را درآورد دو ضربه چاقو به سینه و یکی به گردنش زدم. به پسرم (امیررضا) گفتم دراز بکش، با همان چاقو، یکی به شکمش و یکی دیگر به گردنش زدم، گردنش را بریدم، بچه‌ها در همان چند دقیقه از دنیا رفتند. نمی‌دانستم چه کار می‌کنم، دستم می‌لرزید، چند ضربه با همان چاقو به سینه خودم زدم، ولی نتوانستم خودکشی کنم، به خواهرم زنگ زدم و موضوع را به او اطلاع دادم.

قتل هولناک در بهزیستی

جنایت هولناک زن جوان ده سال قبل خبرساز شد. جنایتی هولناک که مادر را با حکم قصاص رو‌به‌رو کرد. چهاردهم شهریور سال 85، ماموران کلانتری 123 «نیاوران» از سوی پرسنل بهزیستی در فرمانیه در جریان وقوع جنایت هولناک باخبر شدند که براساس آن زنی در مقابل محل نگهداری زنان خیابانی، نوزاد پنج‌روزه‌اش را به قتل رسانده بود، اما هنگام فرار توسط کارمندان بهزیستی و مردم دستگیر شد. ماموران بلافاصله در محل وقوع جنایت حاضر شده و تحقیقات پلیسی را در این باره آغاز کردند.

این زن در تحقیقات پلیسی، به بریدن سر نوزاد پنج روزه‌اش اعتراف کرد و گفت: پس از قتل فرزندم، دست و پای او را نیز قطع و شکمش را پاره کردم، به طوری که قلب و روده‌اش را بیرون آوردم.

تحقیقات نشان داد، این زن، ده سال قبل در پی برخی اختلافات خانوادگی از منزل پدری‌اش در یکی از شهرستان‌های غرب کشور متواری شده و به شهرهای مختلف رفته و سپس به تهران آمده بود.

جنـایت تلخ

به تصور این‌که همسرش قصد دارد با زنی دیگر ازدواج کند، یکی از جنایی‌ترین پرونده‌های سال 95 در تهران را رقم زد. شوهرش را در خواب با چاقو کشت و بعد سراغ سه فرزندش رفت و آنها را هدف ضربات مرگبار چاقو قرار داد که دو تن از فرزندانش جان باختند، اما دختر ده ساله‌اش به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. بعد از جنایت قصد خودکشی داشت که همسایه‌ها متوجه ماجرا شده و مانع او شدند. زن جوان در بازجویی‌ها گفت: وقتی گوشی تلفن همسرم را بررسی کردم، متوجه شدم به من خیانت کرده و با زنی ارتباط دارد و می‌خواهد با او ازدواج کند. طاقت هوو را نداشتم و به همین دلیل از آشپزخانه چاقویی برداشتم و با آن ابتدا به همسرم ضربه‌هایی زدم. او بعد از اولین ضربه از خواب بیدار شد و قصد فرار داشت که چند ضربه دیگر به او زدم. بعد سراغ بچه‌ها رفتم و با چاقو به آنها ضربه زدم. فکر کردم هر سه فرزندم کشته شده‌اند و بعد فهمیدم دختر بزرگم زنده مانده است. خانواده همسر این زن برای عروسشان درخواست قصاص کرده‌اند و اگر نتواند رضایت آنها را کسب کند، با مجازات مرگ رو‌به‌رو می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها