بسیاری از ما گاهی برای پخش موسیقی یا هر نوع فایل صوتی دیگر در محیط‌های بسته یا باز از اسپیکر استفاده می‌کنیم، اما بیشتر اسپیکرهای موجود در بازار نمی‌توانند صدای مورد نظر ما را تامین کنند.
کد خبر: ۹۷۴۳۷۷

دلیل این امر را باید پیچیدگی عملکرد صدا در محیط‌های مختلف دانست. رد (raD) با بسیاری از اسپیکرهای معمولی متفاوت است. این گجت با وجود اندازه کوچک خود می‌تواند صدایی بسیار شفاف و در صورت نیاز بلند را برای کاربر ایجاد کند.

این دستگاه با بهره‌گیری از چهار اسپیکر مجزا و نیز یک ساب ووفر می‌تواند صدایی باکیفیت را در هر محیطی ایجاد کند. این گجت ضد آب، ضد ضربه و قابل حمل است. برای استفاده از آن براحتی می‌توان با فشار دکمه اتصال موجود روی بدنه، فایل صوتی موجود روی گوشی هوشمند را از طریق آن پخش کرد. رد حدود 300 دلار قیمت دارد.

واقعیت ترکیبی با کمترین قیمت

واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) یکی از شیوه‌های ترکیب تصاویر دنیای واقعی با تصاویر ساختگی دیجیتال است. زپ‌باکس (Zapbox) ابزاری است که به کاربران امکان لذت بردن از این ویژگی را در محیط‌های بسته می‌دهد. زپ‌باکس دارای یک قاب ساده است که گوشی هوشمند درون آن قرار می‌گیرد. دوربین گوشی تصاویر محیط اطراف را دریافت کرده و به اپلیکیشن ویژه زپ‌باکس می‌فرستد. برای افزودن انواع تصاویر ساختگی به محیط کافی است برچسب‌های کاغذی ویژه‌ای که توسط این شرکت عرضه شده را در محیط مورد نظر قرار دهید. به این ترتیب امکان مشاهده تصاویری نظیر یک ساز موسیقی یا زمین کوچک گلف وجود دارد. در نهایت این‌که کاربر می‌تواند با این تصاویر دیجیتال تعامل داشته و برای نمونه در زمین بازی گلف به توپ ضربه بزند. زپ‌باکس همچنین به کاربران امکان طراحی تصاویر تعاملی و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران را نیز می‌دهد.

آزمایشگاهی در جیب شما

اساس بسیاری از علوم تجربی بر اندازه‌گیری متغیرهای مختلف در پدیده‌های اطراف‌مان استوار است. با این وجود، برای بسیاری از اندازه‌گیری‌ها به تجهیزات تقریبا پیچیده‌ای که معمولا در آزمایشگاه‌های علوم یافت می‌شوند نیاز داریم. پاکت‌لب (PocketLab) مجموعه‌ای از گجت‌های کوچک و کم‌هزینه است که می‌تواند این ابزار را در اختیارمان قرار دهد. اندازه‌گیری سرعت، شتاب، ارتفاع، دما، رطوبت، فشار هوا، شدت نور و شدت میدان مغناطیسی از مواردی است که پاکت‌لب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سازندگان این مجموعه بر این باورند که استفاده دانش‌آموزان در درس علوم از آن می‌تواند به یادگیری بهتر آنها کمک کرده و حتی به نوآوری‌هایی بینجامد. پاکت‌لب علاوه بر حسگرهای مختلف، دارای اپلیکیشنی ویژه است که از طریق بلوتوث اطلاعات را از حسگرهای مختلف دریافت می‌کند و امکاناتی نظیر مقایسه نتایج در زمان‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

باغچه هوشمند در خانه

کلیک اند گرو (Click&Grow) امکان پرورش انواع سبزیجات را در محیط بسته خانه فراهم می‌کند. برای استفاده از این دستگاه کافی است بذر گیاه موردنظر را در حفره‌های حاوی خاک آن قرار داده و درون مخزن آب را نیز پر کنید. این دستگاه به‌صورت خودکار نور و مواد مغذی موردنیاز گیاه را فراهم می‌کند. خاک موجود در این دستگاه دارای انواع مواد مغذی بوده و هیچ گونه ماده شیمیایی آفت‌کش ندارد. کلیک اند گرو به شکلی طراحی شده که مصرف آب برای پرورش انواع سبزیجات را تا 95 درصد کاهش می‌دهد. همچنین بررسی‌ها نشانگر این است که آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات به عمل آمده هفت برابر سبزیجات معمولی موجود در بازار است. این دستگاه فاقد حسگر، پمپ و دیگر تجهیزات موجود در محصولات مشابه است و به همین دلیل قیمت پایین‌تری دارد.

هوش مصنوعی برای خودرو

کار کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی می‌تواند خطراتی داشته باشد. چند سالی است تجهیزات مختلفی به عنوان واسطه کار با گوشی هوشمند در خودرو به بازار ارائه شده‌، اما بیشتر آنها پرهزینه و گران است. در این میان، دشبات (Dashbot) با قیمت 49 دلاری می‌تواند راه‌حلی کم‌هزینه برای کاربران باشد. دشبات یک جعبه کوچک است که براحتی روی داشبورد خودرو قرار گرفته و از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود. دشبات با فرمان صوتی کاربر عمل کرده و می‌تواند دستورات مختلفی نظیر جهت‌یابی یا پخش موسیقی را به انجام برساند. دشبات همچنین می‌تواند پیامک‌های دریافتی کاربر را خوانده و پیامی را که کاربر می‌گوید به صورت متن برای مخاطب مورد نظر ارسال کند. اتصال به انواع سامانه‌های آنلاین پخش صدا و موسیقی از دیگر قابلیت‌های این گجت هوشمند است.

کوچک‌ترین پهپاد سلفی‌گیر جهان

گاهی گرفتن عکس سلفی به دلیل وجود عده زیادی از افرادی که باید در عکس باشند، دشوار می‌شود. با وجود این‌که منوپاد تا حدی می‌تواند این مشکل را حل کند، اما در برخی موارد نیازمند راه‌حلی بهتر هستیم. ایرسلفی (AirSelfie) پهپاد بسیار کوچکی است که می‌تواند با پرواز در آسمان و گرفتن عکس، در این موارد به داد ما برسد. این گجت که تقریبا به اندازه یک گوشی هوشمند است، دارای چهار ملخ بوده و با هر بار شارژ می‌تواند سه دقیقه در آسمان معلق بماند. ایرسلفی به دوربین پنج مگاپیکسلی با کیفیت HD و نیز چهار گیگابایت حافظه مجهز است و می‌تواند تا ارتفاع 20 متری بالا برود. این گجت از طریق وای‌فای به گوشی هوشمند متصل شده و کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن ویژه‌ای آن را کنترل کرده و نمای مورد نظر برای عکاسی را انتخاب کند.

ترکیب کاردستی و الکترونیک

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری، ترکیب آن با بازی‌های مختلف است. اومیو (Oomiyu) دقیقا با همین هدف ساخته شده است. اومیو مجموعه‌ای دربردارنده یک ماکت کاغذی به شکل جغد و نیز چند حسگر، موتور و لامپ است. کاربر می‌تواند این موتورهای کوچک را در بخش‌های مختلف بدنه جغد قرار داده و به این ترتیب امکان راه رفتن، بال زدن و دیگر حرکات را به آن بدهد. لامپ‌های موجود در این بسته دارای سه رنگ است و در نتیجه کاربر می‌تواند رنگ موردنظر خود را انتخاب کند. همچنین با قرار دادن حسگرهای این مجموعه که می‌توانند به جای دکمه عمل کرده یا لمس را شناسایی کنند، این جغد کاغذی قابلیت تعامل‌پذیری نیز می‌یابد. با اپلیکیشن ویژه اومیو نیز که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود امکان دادن دستورات پیچیده‌تری به این جغد فراهم می‌شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها