گروه های مسلح تروریستی در بخش شرقی حلب که در حال از دست دادن مواضع خود هستند، برای مقابله با ارتش سوریه، اعلام اتحاد کردند.
کد خبر: ۹۷۴۰۱۳
اتحاد تروریست‌ها تحت نام ارتش حلب

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، گروه های مسلح در شرق حلب سوریه که سه آتش‌بس متوالی ارتش سوریه را نپذیرفتند و حاضر نشدند با ترک سلاح سنگین خود، شرق حلب را ترک کنند، اکنون بعد از دست دادن بخش شمالی مناطق تحت اشغال خود در شرق حلب، اعلام اتحاد کردند.

به گزارش «وائل محمد» فعال میدانی وابسته به مخالفان سوریه،‌ همه گروههای مسلح در داخل شهر حلب اعلام کردند که تحت عنوان «جیش حلب» (ارتش حلب) متحد می‌شوند و مأموریت این ارتش جدید در درجه اول متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه به سمت محلات شرقی سپس عملیات بزرگ برای شکستن محاصره ارتش سوریه بر حلب است.

طبق گزارش وبگاه «آرا» سوریه، فرماندهی کل این ارتش جدید بر عهده شخصی موسوم به «ابو عبدالرحمن نور» و فرماندهی نظامی نیز بر عهده شخصی به نام «ابو بشر معاره» است.

این گروه جدید در حالی تشکیل شده است که گزارش‌های خبری وابسته به نهادهای مختلف مطالعاتی و اطلاعاتی حکایت از یکسره شدن کار گروههای مسلح در شرق حلب توسط ارتش سوریه دارد.

دو روز پیش، خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام مسئول وابسته به دولت سوریه گزارش داد که همه تلاش نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن بر این است که عملیات شرق حلب را هر چه زودتر به پایان برسانند.

رویترز در ادامه گزارش داد که دمشق به دنبال آن است که تا قبل از اینکه دونالد ترامپ سمت ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده بگیرد، کار شرق حلب را یکسره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها