همه چیز درباره ژل‌های تزریقی پوست

زیبایی بـه شرط تزریق!

شاید همه ما نسبت به پیر شدن تصویری در ذهن‌مان داشته باشیم، این تصویر به ازای هر انسان شکل و گونه‌ای دارد اما قطعا اغلب افراد بخصوص بانوان دوست ندارند پیری را با نشانه‌هایی همچون چروک‌شدن پوست و از دست دادن زیبایی تصور کنند و شاید برای همین است که برای فرار از این واقعیت دنبال راه‌هایی هستند تا نشانه‌های آن را دست کم به تاخیر بیندازند.
کد خبر: ۹۷۰۱۸۲

به هر حال تغییرات ظاهری بخصوص پوستی تاحدودی قابل کنترل است، در کنار مصرف میوه و سبزیجات سالم، شیر و لبنیات و فعالیت منظم ورزشی و کلاً هر آنچه برای سلامت پوست و مو مناسب است، تزریق انواع ژل این روزها مشتریانی پر‌و‌پا قرص پیدا کرده است، تزریق ژل در مناطقی از پوست که دچار افتادگی و چروک شده‌، به شرط آن‌که با ماده مرغوب و توسط متخصص انجام شود تا حدی پیری زودرس را در ظاهر ما به‌تاخیر می‌اندازد، برای آگاهی یافتن از جزئیات علمی و بستن راه برخی سودجویی‌ها سراغ دکتر مهسان صابرمقدم، متخصص پوست، مو و زیبایی رفته‌ایم.

انواع ژل تزریقی

ژل‌ها انواع مختلفی دارد که شامل هیالورونیک اسید، هیروکسی اپاتیت و سیلیکونی است که فقط نوع اول مورد تائید است، هیالورونیک اسید ماده اولیه‌ای است که به‌طور طبیعی در پوست وجود دارد و باعث شاداب شدن پوست می‌شود. این ماده از جنس بافت طبیعی پوست است و وقتی تزریق انجام می‌شود به پوست قوام و شفافیت بیشتری می‌بخشد. در واقع این ماده موجود در تمام پوست‌های صاف و جوان در همه نژادها در سراسر دنیا وجود دارد.

اسیدهیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه می‌دارد و طراوت پوست به این شکل باز می‌گردد. با افزایش سن، میزان اسیدهیالورونیک موجود در پوست کاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم. با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، می‌توانیم اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد کنیم.

با این‌که بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک‌‌های هدفش کاملا با ژل‌‌های تزریقی متفاوت است.

مولکول‌های ژل هیالورونیک اسید قابلیت جذب آب تا هزار برابر اندازه خود را دارد و پوستی که آب زیادی را جذب کند صاف و شفاف خواهد شد. به همین دلیل تا یک ماه بعد از تزریق این ژل پوست شفاف‌تر می‌شود و ژل به اصطلاح جا می‌افتد.

با تزریق اشتباه چه کنیم؟

ژل باید دارای استانداردهای تولید باشد و تزریق آن توسط پزشک متخصص انجام شود و نه در مراکز زیبایی و... چراکه عوارضی را برای فرد به‌دنبال خواهد داشت، در صورت تزریق اشتباه فرد باید 48 تا 72 ساعت پس از تزریق به پزشک خود مراجعه کند تا اقدامات لازم انجام شود. اما اگر زمان بیشتری هم از تزریق ژل گذشته باشد می‌توان فرد را دست کم از دردسر نجات داد.

ماساژ، گرما تراپی و در نهایت تزریق آمپول‌هایی که ژل را باز می‌کند از راه‌هایی است که برای اصلاح تزریق اشتباه ژل از آنها استفاده می‌شود.

تفاوت ژل با بوتاکس

ژل و بوتاکس تفاوت‌های فاحشی با هم دارد، این دو مقوله کاملا متفاوت است. بوتاکس سم بوتولونیوم است که با فلج کردن موقتی عضلات محل تزریق که قسمت فوقانی صورت را شامل می‌شود، باعث می‌شود که فرد نتواند اخم کند یا ابروهایش را بالا ببرد و به این ترتیب باعث صاف شدن پیشانی و خطوط اخم می‌شود. با این‌که بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک‌های هدفش کاملاً با ژل‌های تزریقی متفاوت است.

قیمت ژل‌ها در بازار متفاوت است. از 500 هزار تا 900 هزار تومان برای هر سی‌سی تزریق به مشتری‌ها قیمت داده می‌شود.

آیا ژل‌ها برای بدن ضرر دارد؟

اگر ژل استاندارد استفاده کنید می‌توان گفت برای بدن ضرری ندارد ولی به هر صورت باید بدانید ژل یک ماده خارجی است که حتی اگر استاندارد باشد وقتی وارد زیر پوست می‌شود ممکن است بدن نسبت به آن واکنش نشان دهد و چند ماه یا چند سال بعد، دچار التهاب یا قرمزی یا به‌اصطلاح گرانولوم (یعنی واکنش بدن) شود. بنابراین احتمال این‌که یک ژل استاندارد بدن را دچار مشکل کند، وجود دارد بخصوص ژل‌های هیالورونیک چون زمان زیادی برای جذب می‌خواهد بنابراین احتمال کمی وجود دارد که مشکلی ایجاد کند.

الهام میرعلیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها