پنجره

«سفیدبرفی» زنده می‌شود

انیمیشن کلاسیک «سفیدبرفی و هفت کوتوله» هم صاحب یک نسخه زنده می‌شود. تولید این فیلم در حالی در دستور کار کمپانی والت‌دیزنی قرار گرفته که به گفته تحلیلگران سینمایی، این کمپانی شتاب زیادی برای تولید نسخه‌های زنده انیمیشن‌های قدیمی خود دارد! در چند سال اخیر، کمپانی والت‌دیزنی چندین انیمیشن قدیمی خود را تبدیل به فیلم‌های زنده کرده است.
کد خبر: ۹۶۸۶۱۳

منتقدان سینمایی می‌گویند استقبال خوب تماشاگران از این نسخه‌های تازه، مدیران این کمپانی را به فکر تولید بقیه کارهای آرشیوی خود انداخته است. اریک کرسیدا ویلسن که فیلمنامه درام موفق «دختری در قطار» را نوشته و نمایش عمومی موفق آن ادامه دارد، برای نگارش فیلمنامه نسخه زنده سفیدبرفی دعوت به همکاری شده است.

ویلسن قرار است تا دو ماه دیگر فیلمنامه خود را تحویل تهیه‌کنندگان آن دهد. در همین حال، یک گروه سه نفره هم مشغول کار روی ترانه‌های فیلم است. اما هنوز خبری از انتخاب کارگردان و بازیگران اصلی نسخه تازه نیست. شنیده می‌شود کار انتخاب آنها، پس از آماده شدن فیلمنامه صورت خواهد گرفت. کمپانی دیزنی تلاش دارد کلید فیلمبرداری سفیدبرفی تازه را اوایل سال 2017 بزند، تا بتواند آن را برای نمایش عمومی در ابتدای سال 2018 آماده کند. این نسخه کاملا به داستان و حال و هوای نسخه کلاسیک خود وفادار خواهد ماند و تنها تفاوت عمده آن با این نسخه، زنده و واقعی بودن کاراکترهای ریز و درشت آن است.

نسخه اصلی در سال 1937 روی پرده سینماها رفت و در حال حاضر در کنار تعدادی دیگر از انیمیشن‌های قدیمی کمپانی، لقب یکی از شاهکارهای دنیای سینما را به خود اختصاص داده است. داستان فیلم درباره دختر جوانی است که با نامادری‌اش زندگی می‌کند و اسیر طلسم یک جادوگر بدذات می‌شود و از خانه‌اش دور می‌افتد. او در جنگل با هفت کوتوله آشنا و دوست می‌شود و به کمک آنها، به زندگی طبیعی خود برمی‌گردد. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که کمپانی دیزنی قصد دارد امر کارگردانی فیلم را به دست یک فیلمساز تازه‌وارد بدهد.

تماشاگران سینما قبل از این نسخه زنده انیمیشن‌هایی مثل «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را دیده‌اند. این نسخه‌ها با نقدهای مثبت منتقدان سینمایی و استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شده‌اند. مدیران کمپانی دیزنی مدتی قبل اعلام کردند تمام انیمیشن‌های کلاسیک این کمپانی را به صورت فیلم‌های زنده تولید خواهند کرد. فناوری‌های جدید در زمینه تکنولوژی، راه را برای زنده کردن فانتزی‌های خیالی این انیمیشن‌ها فراهم کرده است. به همین دلیل است که تا ده سال قبل، امکان تولید نسخه‌های زنده این انیمیشن‌ها ممکن نبود.

کمپانی دیزنی در حالی خبر تولید نسخه زنده سفیدبرفی را اعلام کرده، که نسخه زنده «دیو و دلبر» را آماده نمایش عمومی می‌کند. این فیلم که با نگاهی به اثر موفق سال 1991 این کمپانی تهیه شده، برای اوایل ماه مارس سال 2017 روی پرده سینماهای جهان می‌رود. بیل کاندون کارگردان این فیلم است و لوک ایوانز و اما تامسن در نقش‌های اصلی آن بازی کرده‌اند.

مترجم: کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها