آریتز آدوریز، مهاجم 35 ساله اتلتیک بیلبائو شنبه شب در بازی تیم ملی اسپانیا برابر مقدونیه در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 گلزنی کرد تا باز هم نام گلزنان پیرمرد سر زبان‌ها بیفتد.
کد خبر: ۹۶۸۵۶۲

آدوریز با این گل، به مسن‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد؛ اما هنوز هم در میان پیرمردهای گلزن دنیای فوتبال حرف زیادی برای گفتن ندارد:

* مسن‌ترین گلزن در تاریخ جام جهانی فوتبال روژه میلا، اسطوره تیم ملی کامرون است که سال 1994 در 42 سالگی یک گل به ثمر رساند.

* مسن‌ترین گلزن در تاریخ جام ملت‌های اروپا ایویکا واستیچ، از تیم ملی اتریش است که سال 2008 در حالی که 38 سال و 257 روز سن داشت، از روی نقطه پنالتی برابر لهستان گلزنی کرد.

* مسن‌ترین گلزن فوتبال المپیک رایان گیگز، اسطوره منچستریونایتد است که با 38 سال و 243 روز سن، برای تیم امید ولز مقابل امارات گلزنی کرد.

* مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، فرانچسکو توتی کاپیتان حال حاضر تیم فوتبال رم است که 25 نوامبر سال 2014 در مرحله گروهی برابر زسکا مسکو گلزنی کرد. او آن گل را در حالی که 38 سال سن داشت به ثمر رساند.

* مسن‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا پاول هورواث از تیم ویکتوریا پلژن جمهوری چک است که با 37 سال و 215 روز سن گلزنی کرد.

* مسن‌ترین گلزن تاریخ لالیگا دوناتو گاما داسیلوا از تیم دپورتیوو لاکرونیاست که آخرین گل خود را در این رقابت‌ها در حالی که 40 سال و 138 روز سن داشت، به ثمر رساند.

* مسن‌ترین گلزن لیگ برتر انگلیس، تدی شرینگهام ستاره پیشین تیم منچستریونایتد است که سال 2006 در حالی که 40 سال و 268 روز سن داشت، روز بعد از کریسمس برابر پورت‌موث گلزنی کرد.

* مسن‌ترین گلزن تاریخ سری A ایتالیا، آلساندرو کاستاکورتا بازیکن پیشین میلان است که در 41 سالگی برابر اودینزه گلزنی کرد.

* مسن‌ترین گلزن تاریخ فوتبال باشگاهی جهان کازویوشی میورای ژاپنی ملقب به «کازو» است که همین اواخر در 49 سالگی برای تیم یوکوهامای ژاپن گل زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها