شاهمیری: موقع داوری فقط توپ را می‌بینم، نمی‌فهمم بازیکنان چه می‌گویند

من داورم، نه پلیس

کارد می‌زدی خونش درنمی‌آمد. داور بین‌المللی والیبال ایران دیگر دلش نمی‌خواهد در لیگ برتر والیبال سوت بزند. فرهاد شاهمیری بعداز بازی پیکان و سایپا در هفته پنجم لیگ برتر خیلی ناراحت بود. سایپایی‌ها معتقد بودند در باخت‌شان داور بی‌تاثیر نبود، تا حدی که خمسه، دستیار مسعود آرمات، او را به حضرت عباس واگذار کرد.
کد خبر: ۹۶۷۱۹۰

با این حال شاهمیری با دفاع تمام قد از کارش می‌گوید: «مگر می‌شود داور والیبال اشتباه نداشته باشد؟ اگر اشتباه هم داشتم به ضرر سایپا نبود. خودم مطمئنم. زیرا فقط توپی را دیدم، اما دیر جنبیدم. اما اشتباه در بازی پیش می‌آید. من نمی‌دانم وقتی تیمی بازی را 23ـ19 می‌بازد، یعنی داور در این بازی 6ـ5 اشتباه داشته است؟»

او به خاطر حاشیه‌های چند هفته اخیر اکنون خیلی خسته است: «واقعا خسته شدم. نمی‌شود این جوری کار کرد. فکر می‌کنم نیاز به استراحت دارم. چند وقت استراحت کنم بهتر می‌شوم. مسابقه بین‌المللی هم که تا خرداد و لیگ جهانی نداریم.»

شاهمیری که می‌خواست بعد از قضاوت در باشگاه‌های جهان خداحافظی کند، اما به اصرار رئیس کمیته داوران ماند؛ می‌گوید: «آقای حاتمی اجازه نداد خداحافظی کنم. می‌خواستم در برزیل اعلام کنم، اما او گفت تو هنوز تا پنج سال دیگر می‌توانی سوت بزنی، زود است بروی. من حتی پنج سال هم می‌توانم در جهان قضاوت کنم. ببینید من موقع داوری، می‌توانم توپ را دنبال کنم و خطاهای روی توپ را می‌بینم. وقتی توپ را با آن سرعت دنبال می‌کنم، نمی‌فهمم زیر تور بازیکنان به هم چه می‌گویند. نمی‌توانم لب خوانی کنم. من پلیس نیستم، داور هستم. نمی‌توانم ببینم آنها با اشاره چه به هم می‌گویند. بازیکنان هزار جور ایما و اشاره به هم می‌کنند. نمی‌توانم آنها را تشخیص بدهم.» او این اتفاقات را فقط مختص لیگ ایران می‌داند: «شما در مسابقات جهانی چنین چیزی دیده‌اید؟ مگر این‌که بازیکنان در ایران بازی کنند. در دنیا چنین چیزی نیست. این وضعیت و اعتراض‌ها،آدم را خسته می‌کند. همه انرژی آدم را می‌گیرد و نمی‌گذارد داور از کارش لذت ببرد.»

به نظر داور بین‌المللی، کار قضاوت خیلی سخت شده است: «نمی‌دانم اصلا. کار از دست رفته. نمی‌دانم. بازیکنان کارهایی می‌کنند که اصلا داور متوجه نمی‌شود. همین سوت را در خارج کشور با ویدئو چک و هزار جور تکنولوژی می‌زنم، اما هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. اما اینجا بدون تکنولوژی پنج ست سوت می‌زنم. فدراسیون باید فکر اساسی کند؛ چرا که اصلا شرایط خوب نیست.»

حاشیه‌های معروفِ والیبال

بازی تیم‌های پیکان و سایپا در هفته پنجم لیگ برتر والیبال با حاشیه‌های زیادی به پایان رسید. در اواسط ست دوم و درحالی که پیکان دو امتیاز از سایپایی‌ها پیش بود، سعید معروف امتیاز کسب کرد که خوشحالی او بعد از کسب امتیاز با اعتراض مسعود آرمات، سرمربی سایپا روبه‌رو شد. آرمات به سمت اکبری ،سرمربی پیکان رفت و با او هم درگیری لفظی کوچکی پیدا کرد که با تذکر داور بازی این مساله به پایان رسید.

مسعود آرمات که بعد از بازی از دست کاپیتان تیم ملی ناراحت بود، گفت: من بدون حاشیه و جنجال کار می‌کنم، اما سعید معروف، کاپیتان پیکان خودش بازیکنان مقابل را وادار می‌کند به او بی‌احترامی کنند. معروف بازیکن بزرگی است، اما با لحن بدی صحبت کرد که ناظر بازی هم دید، اما پیمان اکبری می‌گفت که معروف به خودش فحش داده است. سایپا جدای از تیم‌های دیگر است و اگر کسی به این تیم بی‌احترامی کند، سعید معروف که جای خود دارد، بزرگ‌تر از او هم باشد جلوی او می‌ایستم و پاسخش را می‌دهم. حاشیه‌های لیگ برتر والیبال با سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال یکی دو تا نیست. معروف هفته اول هم با بازیکنان شهرداری ارومیه درگیر شده و هفته گذشته هم به خوشحالی کردن لیبروی تیم پارسه اعتراض کرده بود که در آن دیدار هم تنش‌های نسبتا شدیدی ایجاد شد. با این حال پیمان اکبری، سرمربی پیکان معتقد است: من به آرمات هم گفتم مطمئنم سعید بی‌احترامی نکرد. آرمات اشتباه متوجه شده بود سعید اصلا کاری به تیم حریف نداشت.

مجتبی شبان، بازیکن سایپا اما درباره حاشیه مربوط به درگیری سعید معروف و سرمربی تیمش گفت: شاید معروف حرفی زده که سوءبرداشت شده است. بعید می‌دانم معروف حرف بدی زده باشد. من با او صحبت کردم و او گفت که قصد توهین نداشته است.

صدرنشین لیگ هم باخت

یکی از نتایج غیرمنتظره در هفته پنجم لیگ برتر والیبال شکست تیم والیبال بانک سرمایه در آخرین بازی ابن هفته بود. این تیم نخستین شکست خود در لیگ برتر را مقابل متین صالحین ورامین تجربه کرد تا تمامی تیم‌ها در جدول رده بندی باخت داشته باشند .

محمد ترکاشوند، سرمربی صالحین ورامین می‌گوید: برای برتری مقابل تیم بانک سرمایه به شش بازیکن نیاز نداشتیم، بلکه باید همه بازیکنان همت می‌کردند که خوشبختانه در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شدند.

مصطفی کارخانه، سرمربی تیم سرمایه با قبول شکست تیمش گفت: بازیکنان برابر حریف خوب بازی نکردند. او می‌گوید: این شکست ما را هوشیارتر از گذشته خواهد کرد. مسئولیت شکست برابر صالحین ورامین را می‌پذیرم، از طرفی تمامی تیم‌ها برابر بانک سرمایه با انگیزه بازی می‌کنند.

نتایج بازی ها

پیکان تهران 3 ـ سایپای البرز 2

خاتم اردکان صفر ـ کاله مازندران 3

شهرداری ارومیه 3 ـ پارسه تهران صفر

سازمان عمران شهرداری ساری 3 ـ شهرداری تبریز یک

بانک سرمایه یک ـ صالحین ورامین 3

هاوش گنبد 3 ـ شهرداری اراک یک

مربی گنبدی والیبال را کنار گذاشت

بای محمد دوجی، سرمربی تیم والیبال هاوش گنبدکاووس درباره استعفایش از این تیم می‌گوید: من هفت هشت ماه است که به بیماری اعصاب دچارم و تحت درمان هستم. این اواخر بیماری‌ام تشدید شد و به تشخیص پزشک معالجم، هرگونه شلوغی، استرس و هیجان برای من خوب نیست و قرار شد دیگر مربیگری نکنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها