خبرنگار ما در نکا گزارش می‌دهد: چند روز قبل پیرمرد کهنسالی به نام حاجی قربانعلی کاشفی، یکی از ساکنین شهرستان ساری به اتفاق آقای حسین‌زاده مربی کشتی باشگاه ورزشی نکا به این منطقه آمد.
کد خبر: ۹۶۵۸۲۳

مربی کشتی باشگاه نکا هفته‌ای دو روز از ساری به نکا می‌آید و این بار کهنسال ترین مرد ساری را نیز با خود آورده بود.فرصتی دست داد که این پیرمرد کهنسال را به دفتر نمایندگی روزنامه دعوت کردم تا از سن و سال و خاطراتش بپرسم. وقتی به دفتر نمایندگی روزنامه در نکا آمد و نشست از او سوال کردم اجازه می‌دهید از شما عکس بگیرم و حاضرید خاطرات خود را برای چاپ در روزنامه شرح دهید؟گفت: البته با کمال میل حاضرم.

اولین سوالم این بود که چند سال دارید؟گفت امسال وارد سی و دومین سال عمر خود شدم.گفتم: حاجی آقا شوخی میکنی؟فکر میکنم نوه شما 32 ساله باشد.

گفت: خیلی خوب، حالا اگر خیلی دلت می‌خواهد،صد سال هم به آن اضافه کن.آن وقت حاج قربانعلی که پیرمردی خوش مشرب و بذله گوست خنده کنان گفت: آخر اگر بگویم 132 سال دارم دیگر دخترها حاضر نیستند با من ازدواج کنند.

پرسیدم: حالا مایلید ازدواج کنید؟ گفت: البته ازدواج عمر آدم را طولانی می‌کند و موجب صحت بدن می‌شود.

آن وقت خاطراتی از دوران زندگی 132 ساله خود را شرح داد و گفت: در سن 35 سالگی ازدواج کردم ودر تمام مدت عمرم محتاج به هیچ چیز نشدم. حالا هم الحمدلله محتاج هیچ‌کس و هیچ چیز نیستم.سوال کردم به چه خوراک‌هایی علاقه دارید؟گفت: تابستانها جوجه،ماست و هندوانه می‌خورم و زمستان‌ها فسنجان و آبگوشت دوست دارم. پرسیدم: حالا هم تابستان‌ها جوجه می‌خورید؟ گفت: البته، مگر حالا چطورم؟ خبرنگار ما اضافه می‌کند وضع مالی حاج قربانعلی پیرمرد 132 ساله بسیار خوب است و حاجی مردی زنده دل و خوش برخورد و با شور و حال است.می گفت: در شهرستان ساری از لحاظ سن و سال کسی به پای من نمی‌رسد و با این سن و سال همین الان حاضرم با مربی کشتی باشگاه نکا کشتی بگیرم. الان قدرت بازو وقوت جسمانی من از خیلی جوانان زورمند بیشتر است.آخر من مرغ چهار تا یک تومان،تخم مرغ 40تا یک شاهی، برنج چهار کیلو ده شاهی و روغن یک من سی شاهی خورده ام.از اول عمرم با دود و دم و مشروب مخالف بوده‌ام و حالا هم مخالفم. یادم هست که یک سال برنج سه کیلو ده شاهی شدو مردم اعتصاب کردند ومغازه‌ها را تعطیل کردند که چرا برنج گران شد.

حاج قربانعلی پیرمرد 132 ساله طبع شعری روان دارد و مرثیه خوب می‌سراید.از 12 سالگی در مساجد و دستجات عزاداری نوحه خوانی می‌کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها