برای تاثیر ورزش بخصوص در میان جوانان فراوان نوشته و گفته شده است اما برای شما به پنج دلیل کوتاه و تیتروار اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۹۶۵۱۵۸

1ـ سازمان جهانی بهداشت یا همان WHO سال گذشته اعلام کرد یک دلار هزینه در ورزش مساوی با 3.2 دلار صرفه‌جویی در اعتبارات درمانی است. یعنی هر جامعه، ‌دولت و خانواده‌ای هرمیزان که برای ورزش هزینه کند معادل سه برابر آن در آینده پس‌انداز می‌کند.

2ـ رشد شخصیتی، کاهش بزهکاری: از نگاه روان‌شناسی، ورزش نقشی مهم در رشد شخصیتی نوجوانان و جوانان دارد، در واقع ورزش جدای از آن که به نمود استعدادهای نهفته کمک می‌کند با ایجاد جامعه سالم به کاهش آسیب‌های اجتماعی هم می‌انجامد.

3ـ سلامت کامل جسمی: چه کسی می‌تواند نقش ورزش در سلامت دستگاه‌های بدن و کاهش فراگیری بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، استخوانی و... را انکار کند؟ مثال می‌زنم ثابت شده است فقط روزی نیم ساعت دویدن ساده، سه‌بار در هفته باعث افزایش تراکم استخوانی بخصوص در بانوان خواهد شد.

4ـ تربیت قهرمانان: تقریبا تمام کارشناسان‌ ورزش حرفه‌ای بر این باور هستند که بهترین سن برای هدایت یک انسان به ورزش قهرمانی بین سنین سه تا هشت سالگی است و فراموش نکنیم که پایه و اساس ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است.

5 ـ جوان ماندن: سن بیولوژیک می‌تواند تا 15 سال کمتر از سن واقعی هر انسانی باشد و مهم‌ترین عامل در سن بیولوژیک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم و مستمر است، اگر می‌خواهید جوان بمانید و در 50 سالگی شبیه 35ساله‌ها باشید ورزش را فراموش نکنید.

محمدرضا شهابی‌کاسب - دکترای رفتار حرکتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها