با وجود این که آمپول زدن درد چندانی ندارد، اما اغلب افراد کم‌سن و سال و البته برخی بزرگسالان از تزریق عضلانی بشدت وحشت دارند، اما اگر می‌خواهید از میزان این درد بکاهید می‌توانید با رعایت نکاتی از شر آن رهایی یابید.
کد خبر: ۹۶۴۸۳۳

برای تزریق دارو به بیمارستان یا درمانگاه‌های مجهز مراجعه کنید تا در صورت بروز عوارض احتمالی دارو فوریت‌های پزشکی در دسترس باشد. اشتباه در شناسایی نوع تزریق و ناآگاهی در نحوه اختلاط داروهای تزریقی ترکیبی می‌تواند به شوک و در نهایت فوت بیمار منجر شود.

بسیاری از افراد برای انجام تزریقات عضلانی، از دراز کشیدن روی تخت اجتناب می‌کنند و مایلند به صورت ایستاده آمپول بزنند، اما باید بدانید این شیوه تزریق بسیار دردناک خواهد بود زیرا در این وضعیت، عضلات منقبض و فشرده بوده و دارو بسختی وارد بدن می‌شود و امکان دارد تا مدت‌ها محل تزریق دردناک باشد. برای کاهش درد ناشی از تزریق عضلانی حتما روی تخت دراز بکشید و کامل به روی شکم بخوابید و از خم و جمع کردن پاها خودداری کنید و با یک نفس عمیق عضلاتتان را شل کنید. در این حالت دارو براحتی وارد عضله شده و درد آزاردهنده‌ای را حس نخواهید کرد.

البته پرستاری که تزریق را انجام می‌دهد نیز می‌تواند در کاهش درد موثر باشد. اگر مکان تزریق بدرستی انتخاب شود، فرو بردن و بیرون کشیدن سوزن با سرعت و مهارت انجام شود و محلول به آرامی و با حوصله تزریق شود بهترین شیوه است

به این نکات توجه کنید

ـ قبل از تزریق موضع مورد نظر را با آب و صابون بشویید یا با پد الکلی و نه با عطرهای الکل‌دار تمیز کنید. پوست تمیز، عفونت‌های احتمالی ناشی از تزریق را به حداقل می‌رساند.

ـ از تاریخ مصرف آمپول (ظرف شیشه‌ای استریل حاوی دوز مشخصی از دارو) و سرنگ مطمئن شوید.

ـ توجه کنید فرد تزریق‌کننده، لباس سفید و تمیز به تن داشته باشد و هنگام تزریق دست‌های خود را با آب و صابون شسته و از دستکش استفاده کند.

ـ محل تزریق را بعد از هر بار تزریق تغییر دهید. بهتر است محل تزریق را ماساژ ندهید چراکه دارو سریع‌تر از حد معمول جذب می‌شود.

فاخره بهبهانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها