اولین دربی منصور پورحیدری، دومین دربی تاریخ استقلال و پرسپولیس بود؛ دیداری که جمعه 20 دی‌ماه 1347 در ورزشگاه شیرودی (امجدیه) برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.
کد خبر: ۹۶۴۴۸۶

یک سال بعد در دیداری نیمه‌تمام، پورحیدری اولین پیروزی عمرش را در دربی‌ها جشن گرفت. در آن بازی استقلال با گل دقیقه 9 غلامحسین مظلومی یک بر صفر از پرسپولیس پیش بود، اما حریف در دقیقه 82 و در اعتراض به قضاوت داور، زمین مسابقه را ترک کرد. استقلال با پورحیدری سال 49 هم پرسپولیس را برد؛ این بار 3-2.

شاید اگر منصورخان زنده بود، خودش گواهی می‌داد که بدترین دربی عمرش دربی هشتم بود. وقتی مدافع باشی و تیمت در شهرآورد، 4 بر یک به پرسپولیس ببازد تا مدت‌ها خواب به چشمت نمی‌آید. دربی 15 بهمن سال 50 اولین شکست پورحیدری به عنوان بازیکن در این شهرآورد بود.

پورحیدری که تا سال 53 در 9 دربی حضور داشت، یک خوش‌شانسی بزرگ هم داشت؛ این‌که در آن دربی معروف شش‌تایی حضور نداشت. استقلال همان سال دو بار دیگر هم با پرسپولیس بازی کرد که یک بار یک بر صفر پیروز شد و یک بار هم دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. پورحیدری در هر دوی آن بازی‌ها حضور داشت، اما در دربی که با شکست 6 بر صفر استقلال همراه شد، غایب بود.آخرین دربی پورحیدری به عنوان بازیکن، 27 آذر 53 بود که استقلال با هدایت رایکوف 2 بر یک مغلوب پرسپولیس آلن راجرز شد.

هفت سال بعد دربی پایتخت باردیگر رنگ و بوی پورحیدری به خود گرفت؛ این بار او سرمربی آبی‌ها بود. پورحیدری همچون دوران فوتبالش در اولین دربی به عنوان سرمربی هم مقابل پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید.

با این حال قدم پورحیدری در دربی‌ها برای استقلال سبک بود. در 18 دیداری که استقلال با هدایت منصورخان به مصاف پرسپولیس رفت، شش بازی را برد و فقط در چهار بازی شکست خورد؛ کارنامه‌ای شبیه به دوران فوتبالش که در 9 دربی چهار بار برد و سه بار شکست خورد.

آنچه هواداران استقلال از پورحیدری در دربی‌ها به‌ یاد می‌آورند تقابل‌های او و علی پروین روی نیمکت بود. این دو مربی 14 بار در دربی‌ها به مصاف هم رفتند که پنج بار پورحیدری برد و سه بار هم علی پروین. او اینجا هم برنده بود.

آخرین حضور منصور پورحیدری در دربی‌ها به عنوان سرمربی به 23 خرداد سال 1382 برمی گردد که استقلال 2 بر یک به پرسپولیس باخت و این درست همان نتیجه‌ای بود که در آخرین حضور پورحیدری در دربی‌ها به عنوان بازیکن هم رقم خورده بود. در این سال‌ها دربی‌های خاطره انگیزی را با پورحیدری به یاد می‌آوریم. برد 2 بر یک استقلال مقابل پرسپولیس با گل‌های عباس سرخاب و عبدالصمد مرفاوی. برد 3 بر یک استقلال مقابل پرسپولیس یورگن گده، برد یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال با گلی که بزیک زد تا طلسم هفت‌ساله پایان یابد و آن دربی معروف سال 79 که 2 بر2 مساوی شد و با مشت پرویز برومند به صورت پایان رافت به جنجال کشیده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها