این روزها بسیاری از افراد برای پایش هر چه بهتر محل کار، منزل یا مکان‌هایی دیگر به نصب دوربین‌های امنیتی روی می‌آورند. فرآیند نصب این دوربین‌ها کمی زما‌نبر است و البته بسته به تعداد دوربین‌های نصب شده و کیفیت آنها، قیمت‌های متفاوتی دارد. در این میان، یک تیم نوآور موفق به طراحی رباتی شده که نه‌تنها امکان تنظیم دوربین امنیتی آن هم با کمترین هزینه را می‌دهد، بلکه خود کاربر می‌تواند براحتی آن را در هر جایی نصب و از آن استفاده کند.
کد خبر: ۹۶۴۴۰۳

این سامانه که پرزنس 360 (Presence 360) نام دارد، نخستین ربات امنیتی مبتنی بر گوشی هوشمند است. کاربر ابتدا باید اپلیکیشن ویژه این ربات را که رایگان است دریافت و روی گوشی هوشمند خود نصب کند. در گام بعدی نیز کاربر باید گوشی خود را روی گیره‌ای که روی سامانه تعبیه شده قرار داده و سپس آن را از طریق کابل موجود به بدنه دستگاه متصل کند.

پس از اتصال این ربات به اینترنت، کاربر در هر نقطه‌ای از دنیا و در 24 ساعت شبانه روز می‌تواند تصاویری از مکانی که دوربین گوشی به سوی آن قرار گرفته مشاهده کند. اما جذابیت اصلی پرزنس 360 در دو قابلیت اصلی آن یعنی شناسایی حرکت و نیز چرخش زاویه آن است.

نرم‌افزار این ربات به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند هر گونه حرکت در مکانی که دوربین گوشی به سوی آن قرار گرفته را شناسایی کند. همچنین می‌توان براحتی سه مکان مختلف را به عنوان نقاط پیش فرض برای این ربات تعیین کرد. برای نمونه اگر پرزنس 360 را در دفتر کار خود قرار می‌دهید، می‌توان سه نقطه اصلی نظیر در ورودی، گاو صندوق و پنجره را به عنوان نواحی اصلی برای پایش تعیین کرد. پرزنس 360 مجهز به موتور چرخش افقی و عمودی است و به این ترتیب می‌تواند گوشی هوشمند را به صورت پیوسته بچرخاند تا همه این مناطق تحت پوشش دید دوربین قرار گیرند. به محض این که هر گونه حرکتی در این نقاط تعریف شده شناسایی شد، تصویری از آن حرکت در قالب یک پیغام هشدار برای کاربر ارسال می‌شود.

گفتنی است پرزنس 360 قرار است بزودی با قیمت 99 دلار (حدود 360 هزار تومان) به بازارهای جهانی عرضه شود.

منبع: indiegogo.com

مترجم: صالح سپهری‌فر

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها