پاسخ انصارالله به تبلیغات مغرضانه عربستان

نیروهای ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی مدعی شدند یک موشک بالستیک را در فاصله 65 کیلومتری مکه مشاهده کرده‌اند که از استان صعده در شمال یمن شلیک شده است. به دنبال این خبر، رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی تبلیغات منفی گسترده‌ای را دامن زدند تا به این وسیله نشان دهند که حوثی‌ها قصد داشته‌اند مکه را هدف موشک‌های خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۷

این درحالی است که انصارالله یمن می‌گوید یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی موشک بالستیکی را از نوع «برکان 1» به سمت فرودگاه عبدالعزیز در جده شلیک کردند و این موشک به صورت دقیق به هدف اصابت کرده و تلفات و خسارات بسیاری بر جا گذاشته است. ظاهرا سعودی‌ها با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و تبلیغاتی بر آن هستند تا با تبلیغات منفی چهره قدرتمند انصارالله را در ذهن مسلمانان مخدوش کرده و نشان دهند که آنها می‌خواهند به اماکن متبرکه سوء قصد کنند.

بیش از یک سال پیش عربستان سعودی در میان سکوت جامعه بین‌المللی و حمایت‌های تسلیحاتی کشورهای غربی، جنگی ظالمانه را علیه مردم بی‌پناه یمن شروع کرد. این جنگ تاکنون هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده و میلیون‌ها نفر را آواره ساخته است. روز گذشته یک بار دیگر سازمان ملل هشدار داد که در پی تشدید بحران و درگیری‌های مسلحانه، میلیون‌ها نفر در یمن با خطر مرگ مواجه‌اند. در این میان بویژه وضعیت کودکان و زنان از همه نگران‌کننده‌تر است.

هفته گذشته اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل متحد طرح جدیدی را برای حل بحران یمن ارائه داد که مبتنی بر پیشنهادهای جان کری وزیر خارجه آمریکا بود. طبق این طرح اختیارات منصور هادی به معاون او واگذار شده و شبه‌نظامیان باید مراکز تصرف شده خود را تخلیه کنند. گروه انصار الله این طرح را نپذیرفته است. در خبرهای دیروز آمده بود که امارات متحده عربی از پیشنهاد نماینده سازمان ملل در امور یمن استقبال کرده است.

به بیان دیگر، امارات که یکی از محورهای اصلی ائتلاف عربستان در یمن است حاضر شده منصور هادی را از صحنه تحولات یمن حذف کند. این درحالی است که ائتلاف به رهبری عربستان اساسا ماموریت خود را بازگرداندن قدرت به منصور هادی معرفی کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها