روز پنجشنبه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دوحه پایتخت قطر با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و اسماعیل هنیه معاون او دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی وزیر خارجه قطر نیز شرکت داشت. قطر تلاش می‌کند بین گروه‌های فلسطینی بخصوص فتح و حماس آشتی برقرار کند.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۲

به گزارش جام‌جم و به نقل از شبکه الجزیره، مذاکره‌کنندگان در این نشست بر ضرورت از سرگیری گفت‌وگوهای داخلی فلسطینی به منظور دستیابی به یک آشتی ملی تاکید کردند. آنها همچنین خواستار تشکیل یک دولت وحدت ملی و اجرای انتخابات جدید در فلسطین شدند. جنبش حماس پس از این دیدار با انتشار بیانیه‌ای بر تشکیل یک دولت ائتلافی و نیز مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد و گفت باید روی یک برنامه سیاسی و مبارزاتی برای مقابله با اشغالگران و شهرک‌سازی‌ها توافق شود تا بتوان جلوی اقدامات تجاوزگرانه صهیونیست‌ها را در قدس و دیگر مناطق فلسطینی گرفت. این دیدار بعد از تشدید اختلافات درون فتح برگزار می‌شود به نحوی که اخیرا محمد دحلان ـ عضو اخراج شده از این جنبش ـ در قاهره کنفرانسی مشابه را تشکیل داد.

هفته گذشته گروه جهاد اسلامی فلسطینی راهکار تازه‌ای را برای فلسطین ارائه کرد که مبتنی بر پایان روند سازش و مبارزه‌ای همه جانبه علیه اشغالگران بود. جنبش حماس نیز از این راهکار حمایت کرده بود. حال معلوم نیست این دیدار در چارچوب آن راهکار چگونه تفسیر خواهد شد؟ گفتنی است، تاکنون بارها رهبران فلسطینی بر تشکیل یک دولت وحدت ملی تاکید داشته‌اند اما هنوز چنین دولتی تشکیل نشده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها