قاچاقچی حبس ابدی با هک کردن اطلاعات حساب بانکی مردم از زندان، موجودی حسابشان را خالی می‌کرد.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۹

هفته گذشته مرد مهندسی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از هکری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: مردی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد که در قرعه‌کشی همراه اول برنده شده‌ام و نام من در فهرست برندگان ثبت شده و برنده سه میلیون تومان جایزه نقدی شده‌ام. او مشخصات و شماره کارتم را گرفت که جایزه نقدی را به حسابم واریز کند. بعد گفت که باید شماره رمز کارت بانکی‌ام را نیز به وی بدهم که قبول نکردم. به ماجرا مشکوک شدم و گفتم که شما دروغ می‌گویید و قصد کلاهبرداری دارید. زمانی که می‌خواستم تلفن همراهم را قطع کنم، او تهدیدم کرد که چون رمز کارت را به وی نداده‌ام، حسابم را هک می‌کند. ابتدا توجهی به این تهدیدها نکردم تا این که روز بعد برخلاف تصورم آن مرد غریبه گفته‌هایش را عملی کرد و نمی‌دانم چگونه توانسته بود حسابم را هک کرده و با نفوذ به آن 27 میلیون تومان برداشت کند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری هکر سارق آغاز و ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، این پول به حساب پدر و پسری در یکی از محله‌های کرج واریز شده و بخشی از پول هم به حساب یک زندانی در یکی از زندان‌های کرج واریز شده بود.

در ادامه تحقیقات پلیسی، آن دو مرد در کرج شناسایی شده و مورد تحقیق قرار گرفته و گفتند این پول را پسر دیگر خانواده که در زندان دوره محکومیتش را سپری می‌کند، به حسابشان واریز کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که دو روز پیش ماموران، هکر سارق را در یکی از زندان‌های کرج در حالی شناسایی کردند که معلوم شد او یک قاچاقچی بوده و به حبس ابد محکوم شده است. وی از چند سال پیش زندانی شده و در حال گذراندن دوران محکومیتش است.

مرد زندانی در بازجویی‌ها گفت: من به طور اتفاقی شماره این مرد مشهدی را گرفتم و می‌خواستم او را فریب دهم تا موجودی حسابش را خالی کنم که موفق نشدم. سرانجام تصمیم گرفتم با همان اطلاعات ناقصی که از او به دست آورده بودم، حساب بانکی را هک کرده و بخشی از پول‌ها را به حساب دو عضو خانواده‌ام و بخشی را به حساب خودم واریز کردم. علاوه بر شاکی از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده‌ام.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف متهم، تحقیقات از وی ادامه دارد. همچنین با هشدار به مردم از آنها می‌خواهیم که به‌راحتی فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و به طور دوره‌ای رمز کارت‌های بانکی‌شان را تغییر دهند که مورد سوء استفاده قرار نگیرد و از رمزهای آسان برای کارت‌هایشان ‌استفاده نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها