پلان آخر

آلن دلون در خیابان

در گفت‌وگوی داریوش ارجمند و بهروز افخمی در برنامه هفت آنجا که درباره اهمیت صدا در سینما صحبت شد، ارجمند خاطره جالبی از خسروشاهی دوبلور شخصیت آلن دلون مطرح کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۵۸

قضیه از این قرار است که خسروشاهی روزی با ماشینش تصادف می‌کند و وقتی برای دیدن میزان خسارت پیاده می‌شود و شروع به گفت‌وگو با راننده خودرو مقابل می‌کند با جمله همراه با تعجب آن مرد مواجه می‌شود که حالا چرا داری با صدای آلن دلون با من حرف می‌زنی؟

قصه دردناک

حمیدرضا برقعی، شاعر جوان در شب حضورش در برنامه تلویزیونی برآستان خورشید و در میانه‌های صحبت‌هایش با کاظم احمدزاده از اتفاقی تلخ در نمایشگاه عکس مدافعان و شهدای حرم یاد کرد. برقعی در شرح اتفاق گفت که در ایام برگزاری این نمایشگاه، روزی از خانواده شهید مدافع حرمی هم دعوت به عمل می‌آید که اتفاقا ماکت کاغذی از عکس تمام قد شهید آنها نیز در بخشی از محوطه نمایشگاه قرار گرفته بود. بخش دردناک، اما آنجاست که به محض ورود خانواده این شهید، کودک خردسالش چشمش به آن ماکت می‌افتد و به خیال حضور پدرش آنجا، دوان دوان به سمتش می‌رود و پای پدرش را می‌گیرد و عکس بر زمین می‌افتد.

علاقه به کتابخوانی

آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز سریال پایتخت و اثر به یادماندنی قطعه‌ای از بهشت درباره امام رضا(ع) در برنامه کتاب باز، گفته است که زندگی کاری و شخصی او با کتاب و مطالعه عجین است. به گزارش فارس او با اعلام این که پدرش نویسنده بوده تصریح کرده که در خانه‌ای متولد شده که تمام دیوارهایش پر از کتاب بوده است. او ‌می‌گوید خانواده تاثیر زیادی در ایجاد علاقه‌اش به کتابخوانی داشته مثال آورد که برای آهنگسازی فیلم «میم مثل مادر» کتاب‌های زیادی در باب شانیت و جایگاه مادر خوانده است. عظیمی‌نژاد همین طور ساخت آلبوم عاشورایی‌اش را حاصل مطالعه کتب مقتل معتبری خواند که او را به عمق فاجعه می‌برد. او همچنین با اشاره به نزدیکی ارتباط موسیقی و شعر از کتابخانه‌اش یاد کرد که بیشتر در آن کتب نظم وجود دارد و این را هم گفت که در حال حاضر هر روز دیوان اشعار حافظ را می‌خواند.

توفیق سریال شب دهم

محمدعلی نجفی، کارگردان سریال موفق سربداران در متن منتشر شده در روزنامه شرق اشاره‌های جالبی به ساخت آثار مناسبتی و دینی کرده است. او نوشته است: نباید قبل از تولید سریال‌ تلویزیونی عنوان مناسبتی و مذهبی روی آن قرار داد به این معنی که حتما در مناسبت خاص روی آنتن برود. نجفی با اشاره به شتابزدگی‌های گاه قربانی‌کننده کیفیت اثر، راه‌حل را ساخت آثار مختلف و خوبی دانسته که تنها پس از تولید باید تقارنشان با مناسبتی خاص تعیین گردد. او در این باب به فیلم خودش« زمین آسمانی» اشاره کرده که با وجود عدم نگاه مناسبتی حین ساخت، هر ساله عیدقربان از تلویزیون پخش می‌شود. او همچنین با ذکر توفیق سریال شب دهم در ایجاد همراهی مخاطب از مجموعه امام علی(ع) نیز به عنوان اثری یاد کرد که به لحاظ کیفی آن‌قدر خوب است که هر زمان می‌توان آن را پخش کرد.

قضاوت بیشتر با سریال‌های تلویزیونی

پدرام شریفی، بازیگر جوانی که سابقه بازی در فیلم بادیگارد را دارد و اخیرا در سریال «گشت ویژه» نقش یک پلیس را ایفا کرده است در گفت‌وگو با روزنامه صبا با اشاره به جذابیت‌های فراوان نقش پلیس، بازخوردهای پس از پخش گشت ویژه را به نسبت آثار سینمایی اکران شده‌اش بیشتر دانسته و عنوان کرده بازی در یک سریال بازیگر را بیشتر در معرض قضاوت قرار می‌دهد و موجب دریافت نکته و نظراتی از سوی مردم می‌شود که بسیار متفاوت و درست است.

علاقه به نقش‌های پیچیده

مجید صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون به ایرنا گفته است که هیچ وقت دوست نداشته که نقش‌اش تیپ باشد. او در بیان دغدغه‌هایش در حوزه بازیگری از علاقه‌اش به نقش‌های پیچیده و چند بعدی گفته و تصریح کرده که گرچه تیپ بازی کردن سختی‌های خود را دارد، اما بازیگر را زود خسته می‌کند و به سرعت هم بیات می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها