بارسلونا ـ منچسترسیتی... و شب سخت گواردیولا

پپ به نیوکمپ برگشت

قسمت این بود که پپ گواردیولا دوباره به نیوکمپ برگردد. مردی که در حوالی بارسلون به دنیا آمد و فوتبال خود را از لاماسیا آغاز کرد. او آن طور که در شب آخر خداحافظی‌اش در دایره میانی چمن نیوکمپ به هواداران گفت، در همه زندگی‌اش فقط یک بت داشت: بارسلونا. او با این تیم به اوج شهرت بازیگری رسید و به دلیل اعتماد خوان لاپورتا به دنیای مربیگری هم سلام کرد و با بارسلونا به همه جام‌های باشگاهی دنیا رسید و سپس به بایرن یوست. او با بایرن به نیوکمپ آمد.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۷

در آن بازی همه اندیشه‌های خود را به کار بست تا بارسلونا را مهار کند. دو تیم در مرحله حذفی به هم رسیده بودند و اگر بایرن می‌توانست با تساوی از نیوکمپ بیرون بیاید، امیدوارانه بازی برگشت را در آلیانز آره‌نا برگزار می‌کرد. بایرن تا دقیقه 76 آن بازی هم تساوی بدون گل را حفظ کرد؛ اما درخشش مسی باعث شد بارسلونا با سه گل این تیم را شکست دهد. پپ و بایرن در بازی برگشت 3 بر 2 پیروز شدند اما بارسلونا به مرحله بعد رفت. بعدها همه کارشناسان درباره آن بازی گفتند تفاوت بایرن و بارسا فقط مسی بود. بازیکنی که گواردیولا بشدت او را دوست داشت و بارها به اختلاف او با دیگر بازیکنان اشاره کرده بود.

حالا گواردیولا به عنوان گران‌ترین مربی دنیا به منچسترسیتی آمده است و در همین مدت کوتاه توانسته تغییراتی اساسی را در سیتی به وجود بیاورد. گرچه خریدهای او به گرانی خریدهای منچستریونایتد نبود؛ اما او توانست یونایتد را در اولدترافورد یعنی ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ شکست دهد. سیتی در بازی شنبه این هفته در ورزشگاه اتحاد یعنی ورزشگاه خانگی خود مقابل اورتون به تساوی یک بر یک رسید. شاید پپ آن بازی را فدای بازی امشب کرد. او بارسلونای امروز را پایه گذاشت و خوب می‌داند چه تفکراتی بر این تیم حاکم است. گرچه هم سرمربی و هم مدیر بارسا عوض شده‌اند، اما بارسلونا همان بارسلوناست. حداقل تا زمانی که بازیکنانی نظیر اینیستا و مسی و بوسکتس در آن بازی می‌کنند. بازی امشب دو تیم نبرد رودرروی تفکرات دو مربی بزرگ با دو اندیشه کاملا فوتبالی است. لوییز انریکه کاملا مطمئن است مربی روبه روی او مانند برخی مربیان درون لالیگا، به دفاع صرف در خانه او فکر نمی‌کند و از ضد فوتبال بدش می‌آید. این شاید نقطه امیدوارکننده برای انریکه باشد که بتواند اندیشه‌های هجومی خود را بدون مشکل پیش ببرد. امشب تقابل دو دروازه‌بان هم هست. رقابت نزدیک ترشتگن و براوو به خروج براوو از بارسا منجر شد. امشب براوو به نیوکمپ برگشته و این دو دروازه‌بان در تقابلی رودررو باید آمادگی خود را به رخ هم بکشند.

دو بازی حساس دیگر

جدا از بازی بارسلونا و منچسترسیتی در نیوکمپ، دو بازی مهم امشب در گروه چهارم برگزار می‌شود. روستوف در خانه از اتلتیکومادرید پذیرایی می‌کند. دیداری بسیار سخت برای هم‌تیمی‌های سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی. دو ملی‌پوش جوان و خوش‌استیل ما که امیدواریم امشب بازی کنند و نمایش دلپذیری داشته باشند. دیدار بعدی در آلیانز آره‌نا برگزار می‌شود و بایرن در خانه از آیندهوون پذیرایی می‌کند. بایرن بعد از شکست در مادرید مقابل اتلتیکو، باید خود را جمع کند و بازی امشب با آیندهوون بهترین فرصت است تا این تیم به جدول برگردد.

برنامه بازی‌ها

گروه اول

پاری سن ژرمن ـ بازل / آرسنال ـ لودوگورتس

جدول: 1 ـ پاری‌سن‌ژرمن 4 امتیاز 2 ـ آرسنال 4 امتیاز 3 ـ لودوگورتس یک امتیاز 4 ـ بازل یک امتیاز

گروه دوم

ناپولی ـ بشیکتاش/ دیناموکی‌یف اوکراین ـ بنفیکا

جدول: 1 ـ ناپولی 6 امتیاز 2 ـ بشیکتاش 2 امتیاز 3 ـ دیناموکی‌یف یک امتیاز 4 ـ بنفیکا یک امتیاز

گروه سوم

بارسلونا ـ منچسترسیتی / سلتیک - مونشن‌گلادباخ

جدول: 1 ـ بارسلونا 6 امتیاز 2 ـ منچسترسیتی 4 امتیاز 3 ـ سلتیک یک امتیاز 4 ـ مونشن‌گلادباخ بدون امتیاز

گروه چهارم

بایرن‌مونیخ ـ آیندهوون / روستوف ـ آتلتیکومادرید

جدول: 1 ـ آتلتیکومادرید 6 امتیاز 2 ـ بایرن 3 امتیاز 3 ـ آیندهوون یک امتیاز 4 ـ روستوف یک امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها