3 امتیازی 2K Games

این طور که به نظر می‌آید، امسال برای هواداران گیم‌های ورزشی فوق‌العاده است. FIFA و PES جدید که حسابی از خجالت هواداران درآمده‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۱۷۵

سازندگان سری بازی‌های کشتی کچ WWE وعده داده‌اند امسال با تغییراتی محسوس به کارزار می‌آیند و حال هم که با یکی از بهترین اقتباس‌های کامپیوتری از ورزش بسکتبال طرف هستیم. 2K17 چیزی فراتر از یک اقتباس ساده و کورکورانه است. این عنوان یکی از بهترین و حقیقی‌ترین تجربه‌های ورزشی را در این عرصه فراهم آورده است.

2K17 نهایت سعی خود را دارد تا ادعای توصیف «شبیه‌سازی ورزشی» را به کرسی نشانده و خود را به عنوان پدید آورنده یک تجربه صادق مطرح کند. هسته اصلی بازی طبق اصول بر پاشنه تیم‌ها و مسابقات بسکتبال می‌چرخد. بنابراین، قوانین و مصادیق دنیای بسکتبال در این بازی نیز حاکم است. چند مُد مختلف برای لذت بردن بازیکن فراهم شده است. همچنین بسیاری از جنبه‌های نمایشی بازی بر اساس موارد و حال و هوای حقیقی ساخته شده‌اند؛ از جمله انیمیشن‌های جمعیت، گزارشگری، آداب پیش از بازی و بین دو نیمه و پس از مسابقه، زاویه دوربین، نورپردازی و دیگر انیمیشن‌ها. در این قسمت، منوها نیز تغییر کرده‌ است.

همان طور که می‌دانید، NBA لیگ بسکتبال آمریکای شمالی است و تیم‌های موجود در این بازی نیز تیم‌های این لیگ را در بر می‌گیرند؛ اما جدا از این تیم‌ها، تیم‌های دیگری مانند تیم المپیک 2016 و 1992 مردان آمریکا و یک سری تیم‌های تاریخی مثل شیکاگو بولز 96‌ـ 1995، لِیکرز لس‌آنجلس 2001-2000 و کلتیکس بوستون 86 ـ1985 در کنار 21 تیم لیگ اروپا در این بازی حاضرند.

بازگشت مدهای گمگشته

یکی از ویژگی‌های این قسمت که سازندگان تاکید زیادی روی آن داشتند، بازگشت دو مُد MyGM و My League است. در هر دو مد، بازیکن نقش نیروی حاکم ورزش بسکتبال را طی مدتی خاص به عهده گرفته و به بازیکن اجازه می‌دهد تیم‌ها را از جهات متفاوت تغییر بدهد. MyGM بیشتر روی حفظ یک تیم موفق و واقعگرایانه، در عین حال جلب نظر مدیر باشگاه تمرکز دارد، اما در حالت MyLeague انواع و اقسام گزینه‌های اعمال تغییر وجود دارد.

در هر دو مد، بازیکن طی فصول باید مدیریت کند؛ می‌تواند در پرسنل تغییر ایجاد کرده، خودش در بازی‌ها شرکت کند و به فعالیت‌های خارج فصل مانند درَفت بپردازد. درَفت، مراسمی است که طی آن تیم‌های لیگ بسکتبال، بازیکنان نامزد برای تیمشان را انتخاب کرده و حقوق آنها را به خود اختصاص می‌دهند.

تمرکز موارد معرفی شده روی توسعه لیگ است. بازیکن می‌تواند خیلی چیزها را به عهده بازی سپرده یا این‌که مُد مورد نظر را با انتخاب 36 تیم یا کمتر آغاز کرده و وجوه مختلف هر کدام را تغییر دهد. همچنین بازیکن با فرآیندی بسیار مشابه به فرآیند دنیای حقیقی، به ساخت یک تیم جدید و آوردن آن به لیگ دست خواهد زد. پس از آن، بازیکن می‌تواند لوگو و لباس تیم را نیز طراحی کرده و بعدا طبق برنامه‌ریزی خودکار بازی، در درَفت‌ها شرکت کرده و بازیکنان مورد نظر را در اختیار بگیرد.

این قسمت برای پنجمین بار در این سری، مد MyTeam را دارد که در آن می‌توان ایده‌آل‌ترین تیم بسکتبال خود را ساخت. بازیکنان تیم خاص خود را ساخته، بازیکنان، لباس‌ها، لوگوها، مربی، باشگاه و موارد مرتبط دیگر را انتخاب کرده سپس در سلسله مسابقات مختلفی در مقابل تیم‌های دیگر قرار می‌گیرند. بازیکنان با گردآوری کارت‌های مخصوص می‌توانند ورزشکاران و آیتم‌هایی دیگر باز کنند که یا می‌توان از آنها بهره گرفت یا فروخت.

حالت MyCareer نیز حضور مجددی دارد. در این بخش، بازیکن می‌تواند ورزشکار خاص خود را ساخته و وی را در طول دوران حرفه‌ای خود هدایت کند. بازیکنان پس از ساخت ورزشکار، در مسابقات سطح کالج یا دانشگاهی شرکت کرده و پس از آن، وارد لیگ اصلی NBA خواهند شد. بازیکن هم می‌تواند در مسابقات شرکت کند و هم فعالیت‌های خارج میدان انجام دهد.

هیجان یک بسکتبال واقعی

تقریبا به هر جای این بازی که نگاه کنید، تعهد را در تولیدش می‌بینید. این گیم نه به دست افراد سودجو، که به دست کسانی ساخته شده که عِرق شدیدی نسبت به ورزش بسکتبال داشته و دوست داشته‌اند هیجانی را که از تماشا و دل دادن به مسابقات به خودشان دست می‌دهد به بازیکنان نیز منتقل کنند.

کنترل بازی در عین سادگی، اجازه مانورهای حرفه‌ای و اعمال استراتژی را داده و از این رو، می‌تواند هر بازیکنی را اقناع کند. با استفاده از چوبک آنالوگ راست، می‌توانید انواع فنون را اجرا و رقیب را قبضه کنید.

هوش مصنوعی بازی نیز عملکردی منطقی دارد. فکر این‌که یک استراتژی خاص را سرلوحه قراردهید و هر بار با همان بتوانید توپ را به سبد برسانید از سر خود بیرون کنید. هوش مصنوعی بازی، خود را با بازی شما وفق داده و بموقع جلویتان خواهد ایستاد.

برای تقویت مهارت خود، می‌توانید مد 2KU را بازی کنید. در این حالت، در بازی‌های ساختگی شرکت کرده و راهنمایی‌هایی دریافت می‌کنید که شما را در بهتر بازی کردن یاری می‌دهد. البته این بخش، مانند بخش آموزشی بسیاری از بازی‌های دیگر، بیشتر برای یادگیری مهارت‌های بدوی بازی مصداق دارد و با آنها نمی‌توان به استادی یا حتی تسلط بالاتر از متوسط رسید. مطلوب بود اگر در این حالت، بازی به عملکرد بازیکن واکنش نشان می‌داد، اما متاسفانه چنین نیست.

جدا از این یک مورد و برخی صحنه‌های گزارش و میان‌پرده‌های نه چندان جذاب که بخصوص به دلیل ظاهر خشک گزارشگران پس از مدتی تکراری می‌شود، با یکی از بهترین شبیه‌سازی‌های بسکتبال در طول تاریخ طرف هستیم. اگر علاقه خاصی به بسکتبال دارید، این بازی شما را ناامید نخواهد کرد.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها