دستیار رئیس مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

اختلاف ایران و حماس صحت ندارد/ سفر احتمالی لاریجانی به ترکیه و سوئیس

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل هرگونه اختلاف بین ایران و حماس را رد کرد.
کد خبر: ۹۵۴۲۴۰
اختلاف ایران و حماس صحت ندارد/ سفر احتمالی لاریجانی به ترکیه و سوئیس

حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با جام جم آنلاین در پاسخ به این سئوال که گفته می شود بر سر سوریه ایران با فتح و حماس اختلافاتی پیدا کرده است گفت: ما جنبش فتح را به عنوان یکی از گروه های مهم فلسطینی مورد توجه داریم و ارتباط خود را با همه گروه های فلسطینی حفظ کرده ایم .

دبیرکل کنفرانس حمایت از فلسطین یادآور شد: اینکه گفته شود ارتباط با گروه های فلسطینی به خاطر موضوع سوریه کم شده و یا اختلاف دیدگاه داشته ایم یا ایران و حماس اختلاف دارند درست نیست.

معاون سابق وزیر خارجه تاکید کرد: اگرچه در موضوع سوریه برخی اشخاص و نه تشکیلات حماس نقطه نظراتی داشتند اما تشکیلات حماس و دیگر گروه های جهادی مانند جهاد اسلامی ثابت کردند در اوج تحولات سوریه در جنگ 51 روزه علیه اسرائیل ایستادند و ایران هم با صدای بلند از حماس و جهاد اسلامی حمایت کرد.

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل درباره برنامه های دیپلماتیک لاریجانی رئیس مجلس نیز گفت: قرار است طی یک ماه آینده کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی در آنکارا برگزار شود و آی پی یو یا بین المجالس جهان در ژنو نیز را در پیش داریم شرکت دکتر لاریجانی در دست بررسی است اما هیاتی در سطح عالی برای رایزنی های دیپلماتیک در این دو نشست شرکت خواهد کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها