درخشش خونین نیمار

نیمار، فوق ستاره این روزهای برزیل که برای آنها اولین طلای فوتبال المپیک را هم در تابستان امسال به ارمغان آورد، در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آمریکای لاتین، همچنان امید اول برزیلی‌هاست. او در دو بازی ماه گذشته تیم ملی برزیل در همین چهارچوب هم چهره درخشان این تیم بود. بامداد دیروز برزیل در خانه خود در ورزشگاه داس دوناس ناتال میزبان بولیوی بود. نیمار در دقیقه 10 بازی گره را باز کرد و گل اول را روی یک توپ‌ربایی زیبا و با همکاری گابریل خسوس به ثمر رساند و در 3 گل دیگر برزیل هم نقشی تعیین‌کننده داشت.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۳

برزیل که قبل از دو بازی ماه گذشته (سپتامبر) اوضاع خوبی در جدول نداشت، حالا به رده دوم منطقه آمریکای لاتین صعود کرده و این موقعیت را مدیون درخشش نیمار است. در دقیقه 64 این بازی برخورد بازیکن بولیوی با نیمار موجب شد در یک صحنه تمام صورت نیمار پر از خون شود که بلافصله مداوا بر روی او صورت گرفت و وقتی تیم پزشکی متوجه شد نیمار با این وضعیت نمی‌تواند به بازی ادامه دهد، تیته سرمربی برزیل مجبور شد او را در دقیقه 68 از بازی بیرون بکشد. برزیل در این بازی توسط نیمار (10) فیلیپه کوتینیو (25)، فیلیپه لوییز (38)، گابریل خسوس (43) و روبرت فیرمینیو (75) به گل رسید.

در دیگر دیدار مهم بامداد دیروز آرژانتین بدون مسی در خانه پرو به تساوی 2 بر2 رسید. گل تساوی پرو در دقیقه 84 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. برای آرژانتین در این دیدار فونس موری و هیگواین گلزنی کردند. آرژانتین که تا ماه قبل در صدر جدول آمریکای لاتین بالا آمده بود حالا به مکان پنجم جدول نزول کرده است.

اروگوئه هم در خانه در در برابر تیم قعرنشین ونزوئلا 3 بر صفر به برتری رسید. لودیرو (29) و کاوانی (46 و 79) برای اروگوئه میزبان گلزنی کردند.

شیلی قهرمان دو دوره کوپاآمریکا در سال‌های 2015 و 2016 هم به روزهای سیاه خود نزدیک شده و این بار در خانه اکوادور تن به شکست 3 بر صفر داد.

گل‌های اکوادور در دقایق 19، 23 و 46 به ثمر رسید تا اکوادور به لطف این برد شیرین تا رده سوم جدول بالا بیاید.

کلمبیا هم با گلی که ادوین کاردونا در آخرین دقیقه بازی به ثمر رساند به 3 امتیاز ارزشمند در خانه پاراگوئه رسید تا به وضعیت خود در جدول سامان دهد.

تابلوی نتایج

برزیل 5 ـ بولیوی صفر، اکوادور 3ـ شیلی صفر، پرو 2- آرژانتین 2، اروگوئه 3ـ ونزوئلا صفر، پاراگوئه صفر ـ کلمبیا یک

جدول

1- اروگوئه (9 بازی ـ 19 امتیاز) 2ـ برزیل (18 امتیاز) 3ـ اکوادور (16 امتیاز) 4ـ کلمبیا (16 امتیاز) 5 ـ آرژانتین (16 امتیاز) 6 ـ پاراگوئه (12 امتیاز) 7ـ شیلی (11 امتیاز) 8 ‌ـ پرو (8 امتیاز) 9ـ بولیوی (7 امتیاز) 10ـ ونزوئلا (2 امتیاز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها