وقتی بزرگان ناکام می‌مانند

شب عجیب بوندس‌‌لیگا

شنبه‌ای که گذشت، نتایج عجیب و غریبی در چارچوب دیدارهای هفته ششم بوندسلیگا رقم خورد. نتایجی که دورتموند را به رده سوم و هرتابرلین را به خانه دوم جدول آورد.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۱

اولین تساوی بایرن

قابل پیش‌بینی بود که آن بازی کند و پر از ایراد در ویسنته کالدرون، تاثیری در روند موفق بایرن مونیخ ایجاد خواهد کرد. شکست یک بر صفر مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان باعث شد روند برد 100 درصدی بایرن در این فصل متوقف شود. آن شکست موجب شد نوار بردهای بایرن در بوندس‌لیگا هم پاره شود. این تیم بعد از پنج برد پیاپی، شنبه‌شب در خانه مقابل کلن بازی کرد و به تساوی یک ـ یک رضایت داد تا با 16 امتیاز در صدر بماند. هرتابرلین هم در خانه خود با هامبورگ بازی داشت که این بازی را با دو گل ایبشویچ (29 و 69 ـ پنالتی) به سود خود تمام کرد تا 13 امتیازی شود، اما دورتموند که در لیگ قهرمانان در خانه خود در برابر رئال‌مادرید به نتیجه تساوی 2ـ2 رسیده بود، میان شگفتی همه تن به شکست 2 بر صفر مقابل بایرلورکوزن داد تا 12 امتیازی باقی بماند و با یک پله نزول به رده سوم برود. بایرلورکوزن به لطف این سه امتیاز خود را بالا کشید و با ده امتیاز در مکان هفتم ایستاد.

آنچلوتی: نگران نیستم

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی بایرن مونیخ بعد از شکست مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان، شنبه‌شب در بوندسلیگا در خانه مقابل کلن با تساوی یک ـ یک متوقف شد تا روزهای خوش خود را در آلمان پایان یافته ببیند.

او در پایان بازی با کلن گفت: بازی در کنترل ما بود؛ اما امتیاز از دست دادیم و از این بابت ناراحتیم. با این حال اصلا نگران تیم نیستم، چون می‌دانم بازیکنانم خیلی زود راه خود را پیدا می‌کنند.

مصدومیت روبن جدی نیست

آرین روبن، بال هلندی بایرن مونیخ در دقیقه 45 بازی با کلن تعویض شد؛ اما آنچلوتی مصدومیت او را زیاد جدی ندانست: برای آن که مصدومیت او جدی نشود، او را بیرون کشیدم؛ اما دو سه روز کار پزشکی می‌خواهد تا به تیم اضافه شود.

توخل: لورکوزن باید اخراجی میداد

توماس توخل، سرمربی دورتموند از بازی فیزیکی و خشن بایرلورکوزنی‌ها مقابل تیمش بشدت انتقاد کرد و گفت: آنها حتما باید یک یا دو بازیکن خود را به دلایل اخراج از دست می‌دادند و داور خیلی با آنها مهربانانه برخورد کرد. بازیکنان تیم حریف 21 خطا روی بازیکنان من انجام دادند و مجبورم کردند دو بازیکن را به دلیل مصدومیت و خارج از تفکر تاکتیکی‌ام تعویض کنم. بازی منصفانه‌ای نبود، چون داور عدالت را اجرا نکرد.

نویر: هفته بدی داشتیم

مانوئل نویر، دروازه‌بان سرشناس بایرن مونیخ در بازی خانگی مقابل کلن گل بسیاری بدی خورد تا بایرن بازی برده را با تساوی عوض کند. او در بازی با اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان البته نمایش درخشانی داشت، اما یک گل خورد. او در پایان بازی با کلن گفت: هفته بدی بود. باید بپذیریم در جدال با کلنی‌ها، تغییر سرعت در بازی نداشتیم. به این ترتیب نمی‌توان مقابل تیمی سرسخت و جنگنده مثل کلن هیجان ایجاد کرد. متاسفانه این هفته عملکرد خوبی نداشتیم. ابتدا مقابل اتلتیکو مادرید بازنده شدیم و در بوندسلیگا نیز از بازی با کلن فقط یک امتیاز گرفتیم. باید بهتر شویم و لازم است باز هم وضعیتی مطلوب‌ به دست آوریم.

کاسیاس: زارتا اسطوره واقعی بود

ایکر کاسیاس، اسطوره فوتبال اسپانیا و دروازه‌بان فعلی پورتوی پرتغال گفت: شاید رکورد را بشکنم اما هرگز به بزرگی زوبی زارتا نخواهم رسید. رسانه‌های اسپانیایی معتقدند من رکورد بسته نگه نداشتن دروازه زوبی زارتا را شکسته‌ام و در چند روز گذشته مدام در این‌باره نوشته شده‌اند. موضوع مهم این است که من به‌دنبال چنین موضوعاتی نیستم. شاید این رکوردها شکسته شوند اما من هرگز به بزرگی زوبی زارتا نخواهم رسید. نگران نسل بعد از خود نیستم. بازیکنان جوان و متعصب زیادی به فوتبال مادرید و اسپانیا اضافه خواهند شد؛ اما این را خوب می‌دانم که دروازه‌بان بزرگی چون زوبی زارتا خیلی سخت در فوتبال جهان تکرار خواهد شد. او یک اسطوره واقعی در دنیای فوتبال بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها