روحانی در پیامی به همایش تکریم منزلت سالمندان:

نیازمند بسط عدالت اجتماعی و احترام به سالمندان هستیم

سهم 9 درصدی سالمندان از جمعیت کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که بر اساس آمار سال 94 حدود 1/9 درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: باید شرایط را برای استفاده از تجارب و اندوخته‌های این گروه از جامعه فراهم کرد.
کد خبر: ۹۵۱۲۸۴

به گزارش جام‌جم، انوشیروان محسنی بندپی در برنامه پیاده‌روی بزرگ اعضای کانون‌های سالمندی شهر تهران، افزود:پدیده سالمند شدن برای کشورمان را باید فرصت دانست.

به گفته او، حاکمیت با برنامه‌ریزی جامع و کامل می‌تواند از تجارب و اندوخته‌های این گروه جامعه استفاده کند، چراکه افراد سالمند دارای بلوغ فکری و تجاربی ارزشمند هستند و به همین دلیل در دولت یازدهم در قالب طرح برون سپاری، یک پنجم کارها به این قشر محول شده است.

آن طور که رئیس سازمان بهزیستی گفت، تنهایی و انزوا مهم‌ترین تهدید برای سالمندان جامعه است به همین دلیل از سوی دولت در برنامه ششم توسعه طرحی برای ایجاد بنیاد سالمندان و تکریم این گروه آماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد تا زمینه ارائه خدمات بهتر به سالمندان فراهم شود.

به گفته محسنی بندپی، میانگین ضریب امید به زندگی در کشور 74 سال است و این آمار نسبت به چند دهه گذشته افزایش داشته است. در این مراسم، رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: آموزش شیوه زندگی سالم به سالمندان همچنان در این وزارتخانه در حال اجراست و این آموزش‌ها ادامه خواهد یافت. مهین‌السادات عظیمی بیان کرد: سالمندان با آموزش‌های مناسب توانمند شده و قادر خواهند بود براحتی مراقبت‌های اولیه را از خود داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: چنین برنامه‌هایی با ایجاد پایگاه‌های بهداشت که در نقاط مختلف تهران راه‌اندازی شده در حال اجراست و سالمندان می‌توانند با مراجعه به یکی از این پایگاه‌ها از خدمات بهداشتی مناسب همچون اندازه‌گیری میزان فشارخون و چربی خون در فواصل مشخص برخوردار شوند. به گفته رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، برنامه‌ای نیز باعنوان نظام تحول سلامت در روستاهای کشور به اجرا درآمده که بر اساس آن خانه‌های بهداشت، فعالیت خود را آغاز کردند. به همین دلیل سالمندان روستاهای کشور می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت از خدمات مراقبتی کارشناسان سلامت بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها