هاشمی: ما هنوز در فهرست تحریم قرار داریم

فدراسیونی با 14 میلیارد بدهی

من خوشحالم نام فدراسیون تیراندازی از فهرست کشورهای سهمیه اعطایی (وایلد کارت) حذف شده و ورزشکاران ایران با کسب سهمیه روانه بازی‌های المپیک می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۰

این مطلب را دیروز سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری بیان کرد و ادامه داد: خوشحالم تیراندازی جزو رشته‌های توانمند قرار گرفته است و به سهمیه‌های اعطایی نیاز ندارد. ما در طول شش سال به این نقطه رسیده ایم و در مسیر یک برنامه طولانی مدت تا المپیک 2020 قرار داریم.

هاشمی با اشاره به بازی‌های لندن و مقایسه آن با المپیک ریو گفت: در لندن سه سهمیه و در المپیک پنج سهمیه داشتیم. این سهمیه‌ها در چشم‌انداز شش ساله به دست آمد و پیش‌بینی کرده‌ایم سال 2020 با تعداد هشت سهمیه و با هدف کسب مدال در بازی‌های توکیو شرکت کنیم.

فینال فینالیست‌ها

هاشمی که با خبرنگاران صحبت می‌کرد در ادامه نشست دیروز در محل فدراسیون تیراندازی گفت: نزدیک‌ترین اعزام این فدراسیون، مسابقه‌های فینال فینالیست‌ها در ایتالیاست که اواسط مهر با حضور سه تیرانداز کشورمان برگزار می‌شود. خانم الهه احمدی در مسابقه‌های دوره قبل نتایج چشمگیری داشت و امیدوارم امسال نیز در ایتالیا نتیجه خوبی بگیرد. بودجه این سفر تامین شده و نمایندگان ایران تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

میزبانی‌های ایران

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره میزبانی‌های ایران در نیمه دوم امسال گفت: ما در آذرماه میزبان مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا هستیم. تاکنون 11 تیم در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و آخرین مهلت تیم‌ها 13 آبان اعلام شده است.

همچنین قرار است مسابقات جاده‌ابریشم با تیراندازی کلید بخورد و اسفندماه این مسابقات با پیشنهاد مجمع شهرهای جاده ابریشم برگزار شود.

سرنوشت مربی خارجی

تیم ملی تیراندازی با لازلو در رقابت‌های المپیک شرکت کرد و اینک قرارداد این مربی مجارستانی به پایان رسیده است. هاشمی درباره این مربی و شرایط آینده فدراسیون برای همکاری با مربیان خارجی گفت: لازلو خودش گفته بود پایان المپیک به منزله پایان فعالیت ورزشی او خواهد بود. البته پیشنهادهایی را هم مطرح کرد مبنی بر حضور پاره وقت در ایران که کمیته فنی این پیشنهاد را بررسی کرد. همزمان مذاکراتی با مربیان خارجی دیگر را از سر گرفته‌ایم.

هاشمی درباره مطالبات مالی لازلو گفت: متاسفانه تاخیر در پرداخت دستمزد لازلو فدراسیون را با جرائمی روبه‌رو کرده است. نیمی از طلب لازلو مربوط به این تاخیر است و امیدوارم اوضاع نابسامان بودجه ورزش برطرف شده و ما دستمزدها را بموقع پرداخت کنیم و کمتر جریمه بپردازیم.

مشکلی به نام فشنگ

هاشمی تولیدات داخلی فشنگ را اثرمند توصیف کرد که آثار آن در استعدادیابی و مسابقه‌های داخلی نمایان است، اما در زمینه بین‌المللی افزود: این فشنگ‌ها اهداف قهرمانی ما را تامین نمی‌کند. ما هنوز در فهرست تحریم قرار داریم. در کنار این مشکلات برای واردات سلاح و فشنگ، بحث کمبود بودجه فدراسیون را هم باید در نظر بگیریم که مشکلات خاص خود را دارد.

بدهی 14 میلیاردی

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به بدهی 14 میلیارد تومانی این فدراسیون از مسئولان دولت تقاضا کرد چنانچه نمی‌خواهند بودجه لازم را برای ورزش تامین کنند لااقل از بودجه ورزش برای دیگر نهادها استفاده نکنند. تفکر حاکم در توزیع و تخصیص ورزش ناعادلانه بوده و به نسبت دیگر نهادها بودجه ورزش به حداقل رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها