بسیاری از افراد دوست دارند حین دوچرخه‌سواری به موسیقی گوش دهند. مشکل اینجاست که این کار به دلیل پوشاندن گوش و در نتیجه بی‌توجهی به صداهای اطراف می‌تواند خطرآفرین باشد. کوروس (Coros) نام یک کلاه ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواری است که قابلیت‌های جالبی دارد.
کد خبر: ۹۴۶۱۲۳

این کلاه می‌تواند صدا را از طریق استخوان صورت به گوش داخلی برساند و در نتیجه دیگر به استفاده از هدفون یا ایرفون برای شنیدن موسیقی نیازی نیست. این کلاه می‌تواند به گوشی هوشمند کاربر متصل شده و امکاناتی نظیر تماس تلفنی، مسیریابی صوتی و نیز ارائه اطلاعاتی در مورد وضعیت آنی دوچرخه را به کاربر ارائه کند. با فشار دادن دکمه دستگاه کوچکی که روی دسته دوچرخه نصب می‌شود و به این کلاه و اپلیکیشن متصل است، کاربر می‌تواند موسیقی در حال پخش را قطع و به تماس دریافتی پاسخ دهد.

گجت 3 کاره

کیوب (QUIB) وسیله‌ای کوچک است ضمن این‌که از آن می‌توان به‌عنوان پاوربانک استفاده کرد، امکان خواندن کارت حافظه را هم داشته و از یک کابل ویژه اتصال USB نیز برخوردار است. کاربران با همراه داشتن کیوب، دیگر نیازی به برداشتن تک‌تک این وسایل ندارند، زیرا سه گجت را همزمان دارند. گفتنی است کیوب براحتی در کیف و حتی جیب شلوار جا می‌شود. پاوربانک کیوب می‌تواند انواع گوشی‌های هوشمند را شارژ کند. کیوب از توانایی شارژ 50 درصد باتری آیفون برخوردار است. یکی از موارد جالب در استفاده از کیوب این است که می‌توانیم یک سر آن را به درگاه USB رایانه و سر دیگر آن را به گوشی متصل کنیم. به‌ این ‌ترتیب ابتدا گوشی به‌صورت کامل شارژ شده سپس بلافاصله شارژ باتری کیوب آغاز می‌شود. کارتخوان کیوب نیز از قابلیت خواندن کارت‌های مایکرو اس.دی تا ظرفیت 64 گیگابایت برخوردار است.

دزد را یافتم!

تاکنون تجهیزات زیادی برای جلوگیری از گم شدن یا سرقت وسایل مختلف طراحی و به بازار عرضه شده‌ که استلا موشن (Stella Motion) یکی از مجهزترین آنهاست. استلا در نگاه اول شبیه یک دکمه دایر‌ه‌ای شکل معمولی است. اما این دستگاه در واقع به حسگر حرکتی مجهز است که می‌تواند کوچک‌ترین جابه‌جایی آن را شناسایی کند. برای استفاده از استلا کافی است آن را روی لپ‌تاپ، کتاب یا داخل کیف خود یا حتی کالسکه بچه قرار دهید. در گام بعدی باید اپلیکیشن ویژه استلا را روی گوشی یا ساعت هوشمندتان باز کرده و دکمه شروع کار را بزنید. به محض این‌که استلا به هر دلیلی جابه‌جا شود، هشداری برای کاربر ارسال می‌شود. این هشدار می‌تواند به شکل صوتی، لرزشی یا تصویری باشد. استلا موشن بردی 45 متری داشته و کاملا ضد ضربه و ضد آب است.

سنجش دیجیتال فشارخون

سنجش فشارخون، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در برخی معاینات پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد و افزون بر این، برخی افراد نظیر سالمندانی که دچار فشارخون بالا هستند باید به صورت منظم تحت این معاینه قرار گیرند.

دستگاه سنجش دیجیتال فشارخون یکی از ابزارهایی است که می‌تواند بسادگی این کار را انجام دهد. برای استفاده از این دستگاه، کافی است کاربر آن را دور بازوی خود پیچیده و دکمه روشن را فشار دهد.

این دستگاه اطلاعات مربوط به فشار خون کاربر را با استفاده از ارتباط بلوتوثی به گوشی هوشمند او ارسال می‌کند. به‌این‌ترتیب اطلاعات مربوط به میزان فشار خون و همچنین ضربان قلب به صورت آنی روی گوشی به نمایش در می‌آید. ذخیره اطلاعات به‌دست آمده در هر بار و به اشتراک‌گذاری آن با پزشک از دیگر قابلیت‌های این دستگاه صد دلاری است.

ثبت لحظات هیجان‌انگیز

فرودو (Frodo) هوشمندترین دوربین دیجیتال ویژه ثبت لحظات هیجان‌انگیز جهان است. این دوربین یک الگوریتم ویژه دارد که می‌تواند تصاویر ضبط شده را به بهترین شکل ممکن ویرایش کرده و به‌ این ‌ترتیب تصاویری با کیفیتی مطلوب به کاربر ارائه کند.

این دوربین با داشتن لنزی 120 درجه‌ای تصاویری با کیفیت فول اچ.دی را ضبط می‌کند. کاربر می‌تواند یکی از پنج حالت مختلف تصاویر با سرعت‌های متفاوت را انتخاب کند.

فرودو یک دوربین پوشیدنی است و مانند ساعت مچی دارای یک بند است. کاربر می‌تواند این بند را به دو دست یا هر چیز دیگری نظیر شاخه درخت یا دسته دوچرخه ببندد. این دوربین به‌دلیل داشتن حالت ژیروسکوپی می‌تواند حتی با وجود چرخش و تکان‌های شدید هم تصاویری بسیار واضح و دقیق از مناظر مورد نظر کاربر تهیه کند. فرودو دارای یک باتری لیتیوم ـ پلیمری است که توسط درگاه USB شارژ می‌شود.

منشی خانوادگی

لوسی ات هوم (L.U.C.Y at home) گجتی هوشمند است که می‌تواند قابلیت‌های زیادی در خانه داشته باشد. این دستگاه یک صفحه نمایش لمسی بزرگ مجهز به دوربین اچ.دی، میکروفن و نیز بلندگو دارد. دوربین این دستگاه می‌تواند چهره افراد خانه را شناسایی کرده و پیام‌های مربوط به هر یک از آنها را ارائه کند. هر کاربر می‌تواند رویدادهایی را در تقویم دیجیتال این دستگاه مشخص کند تا در موعد مقرر به او یادآوری شود. نمایش وضعیت هوا و نیز امکان کنترل انواع دستگاه‌های مختلف موجود در خانه از دیگر امکانات لوسی ات هوم است. همچنین هر یک از اعضای خانواده می‌توانند روی آن برای دیگر اعضا پیغام بگذارند. این دستگاه قادر به صحبت با کاربر بوده و در مواقعی که کار خاصی انجام نمی‌دهد نیز می‌تواند با نمایش تصاویر داده شده به آن، به‌عنوان یک تابلوی نقاشی زیبا در خانه به کار رود.

مصرف درست انرژی

مصرف درست و صرفه‌جویی در انرژی، دغدغه بسیاری از ما به‌شمار می‌رود. خوشبختانه بتازگی دستگاهی هوشمند به بازار ارائه شده که می‌تواند به ما در این زمینه کمک کند. ایکوایزمی (Ecoisme) سامانه‌ای هوشمند است که در مسیر سیم‌کشی اصلی برق خانه قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند با بررسی جریان و ولتاژ برق به‌صورت آنی، دستگاه‌هایی را که روشن هستند شناسایی و در صورت امکان به کاربر هشدار دهد.

سازندگان این دستگاه ادعا می‌کنند در صورت باز ماندن بیش از حد در یخچال یا هر وسیله برقی دیگر، هشداری به گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌شود.

کاربر با استفاده از اپلیکیشن ایکوایزمی می‌تواند وسایلی که در خانه او روشن هستند و میزان برق مصرفی در بازه‌های زمانی مختلف را مشاهده کند.

گفتنی است این دستگاه از طریق وای‌فای به گوشی هوشمند متصل می‌شود. ایکوایزمی 99 دلار قیمت دارد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها