برخی بیماری‌ها با نشانه‌هایی بر روی بدن نمایان می‌شوند و شناخت علائم آنها به تشخیص سریع بیماری و درمان آن کمک شایانی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۷۲۵
این نشانه‌های مرگبار بدن را جدی بگیرید/ سفید شدن مو هشداری برای جوانان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تناسب اندام برای برخی از افراد تنها به لحاظ ظاهری اهمیت دارد. از طرف دیگر، عده‌ای صرفاً به محل جوش‌ها و چروک‌های روی صورتشان توجه داشته و از علائم هشداردهنده روی بدن به کلی غافل می‌شوند.

متخصصان بر این باورند با شناخت علائم و نشانه‌هایی بر روی بدن می‌توان تا حدود زیادی از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری کرد. از جمله این نشانه ها می توان به سفید شدن زودرس بیش از 50 درصد موها قبل از 40 سالگی اشاره کرد که ممکن است در اثر ابتلا به دیابت بروز یابد.

نشانه جدی دیگر عدم یکدست بودن سفیدی چشم و وجود لکه های زرد بر روی آن است که می تواند نشانه ابتلای فرد به بیماری زردی (یرقان) یا کم خونی باشد و در چنین مواقعی سریعاً باید به پزشک مراجعه کرد.

ریزش موهای سر و بوِیژه کم پشت شدن حجم موهای ابرو ممکن است نشانه‌ای از نارسایی تیروئید باشد که با انجام آزمایش قابل تشخیص است. از طرفی تورم گردن نیز بعضاً به دلیل التهاب غده تیروئید در افراد ایجاد می‌شود که مستلزم اقدام فوری درمانی است چرا که می‌تواند باعث بسته شدن مجاری تنفسی و مرگ افراد شود.

چین و چروک روی گوش نیز می‌تواند پیام بدی را منتقل کند. این علامت به دلیل مشکلات قلبی عروقی و عدم خون‌رسانی کافی از قلب به اعضای بدن ظاهر می‌شود؛ در صورت مشاهده این علائم به ویژه در سنین جوانی لازم است معاینات پزشکی انجام شود چرا که ممکن است نشانه‌ای برای سکته مغزی در سنین بالا باشد.

قرمز بودن دائمی کف دست زنگ خطری برای بروز مشکلات کبدی محسوب می‌شود و احساس کرختی و یخ کردن کف پا هنگام بیدار شدن از خواب می‌تواند نشان‌دهنده مشکلاتی در گردش خون یا اختلالات قلبی و عروقی باشد.

منبع:FHFN

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صدراله البرزی
-
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
-بخش سلامت در جام جم انلاین نكات قابل توجهی دارد كه مورد علاقه ارادتمند هست و هر روز ملاحظه مینمایم.
-علامت هایی كه در جسم مشاهده میكنیم باید هشداردهنده وجدی بگیریم و به پزشك متخصص مربوطه مراجعه كنیم بقول معروف پیشگیری بهتر از درمان هست و اگر این علامت ها نشان دهنده شروع بیماری هست زودتر درمان كنیم.
-سفیدی موهای سر و یا ریزش موهای سر بخصوص در جوانان مرد زیر سن 40 سال ممكنست ارثی هم باشد.ممكنست به استرس و اضطراب ،نوع مو ،محل زندگی و كمبود مواد غذایی خوب و ویتامین ها ،شامپو و حتی پاكی اب مرتبط باشد.
باارزوی توفیق روزافزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم

نیازمندی ها