کمتر کسی را در ایران می‌توان یافت که در گوشی تلفن همراهش تلگرام نصب نکرده باشد و از این پیام‌رسان استفاده نکند.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۹

استفاده از این پیام‌رسان آسیب‌هایی همراه داشته است. اغفال و کلاهبرداری در این پیام‌رسان مهم‌ترین جرایم چند ماه گذشته است. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و در چند ماه گذشته تلگرام انگیزه‌ای برای قتل‌ها شده که این هفته سراغ جنایت‌های تلگرامی رفتیم.

قتل پس از هک تلگرام مادر

همیشه تلگرام باعث قتل همسر نمی‌شود، گاهی هم باعث سوءظن فرزند به مادر می‌شود. مانند پسری که بعد از هک تلگرام مادرش، مردی را کشت. پسر 18 ساله که پس از قتل با چاقویی خون‌آلود خود را به ماموران تسلیم کرد در اعترافاتش گفت: «مقتول در سوپرمارکت محلمان مشغول به کار بود و خیلی وقت است که او را می‌شناختم تا این که چندی پیش متوجه شدم او در تلگرام با مادرم در ارتباط است. زمانی‌ که از مادرم علت ارتباط با این مرد را سوال کردم، مادرم به من گفت که این جوان چندوقتی است که مزاحمش شده و در تلگرام برایش پیام می‌فرستد، اما من با این توضیحات مادرم قانع نشدم. ظهر روز حادثه من و مادرم در خانه بودیم. تلگرام مادرم را هک کرده و پیغام‌های مقتول را خواندم. از شدت عصبانیت چاقویی را برداشتم و در خانه را به روی مادرم قفل کردم و به سمت مغازه مقتول رفتم. زمانی‌ که به آنجا رسیدم با او درگیر شدم و با چاقو ضربه‌ای به پهلوی او زدم، البته قصد نداشتم او را بکشم، فقط قصد ترساندن مقتول را داشتم.»

پایان تلخ دوستی تلگرامی

قرار نیست تلگرام انگیزه قتل شود و گاهی دوستی‌های تلگرامی باعث قتل می‌شود. مانند ماجرای سامان که در تلگرام با ساغر دوست شد. سامان به ساغر قول ازدواج داد و بعد از مدتی از این تصمیم منصرف شد. دختر جوان که از این موضوع ناراحت بود، دست بردار نبود و سرانجام اصرارهایش جنایتی را رقم زد. پسر جوان پس از دستگیری گفت: با ساغر در تلگرام دوست شدم و رابطه‌مان ادامه داشت تا این که تصمیم به ازدواج گرفتم و از ساغر خواستگاری کردم. بعد از خواستگاری رفتارش تغییر کرد و عصبی شد. دیگر رفتارش قابل تحمل نبود و سر هر موضوعی دعوا راه می‌انداخت. به همین دلیل به او گفتم پشیمان شده‌ام، اما او دست بردار نبود و یک روز عصبانی شده و خفه‌اش کردم.

بخشش قاتل تلگرامی

زن عضو تلگرام شد، شوهرش او را کشت، اولیای دم او را بخشیدند. این خلاصله زندگی مردی است که در آخرین روزهای سال گذشته همسرش را در هفت چنار تهران کشت. مرد حالا پشیمان است، اما دیگر سودی ندارد. مرد میانسال بعد از قتل فراری شد، اما بعد از یکماه خود را تسلیم کرد. او درباره انگیزه اش از قتل گفت: دو روز قبل از قتل متوجه شدم که همسرم عضو تلگرام شده است. او در گروه‌هایی حضور داشت که مردان غریبه هم بودند. این موضوع آزارم می‌داد. شب جنایت با هم صحبت کردیم و از او خواستم که تلگرام را پاک کند، قبول نکرد. درگیر شدیم و با چاقو دستش را زخمی کردم. بعد با شال بستم. نیمه‌شب خواست به خانه مادرش برود که مانع شدم. بعد جوراب زنانه‌ای را دور گردنش پیچید و تهدید به خودکشی کرد. عصبانی شدم و دو طرف جوراب را گرفتم و کشیدم. وقتی به خودم آمدم او خفه شده بود. جسد را رها کرده و با پسرم تماس گرفتم و خواستم به مادرش سر بزند. مدتی فراری بودم تا این که تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کنم.

قتل همسرم به خاطر چت در تلگرام

گاهی شک به عضویت همسر در تلگرام و چت با مردان غریبه آن‌قدر زیاد می‌شود که مرد برای رهایی از یک تصمیم آنی مرتکب قتل می‌شود مانند قتل زنی در محله نازی‌آباد تهران. بر اساس پرونده، حدود ساعت 6 صبح 19 خرداد امسال پسر جوانی با اوژانس تماس گرفت و از مجروح شدن مادرش با ضربات چاقو خبر داد. به دنبال این تماس ماموران به محل حادثه -نازی‌آباد - رفتند و با بدن نیمه‌جان زن میانسال مواجه شدند. زن میانسال به بیمارستان انتقال داده شد، اما شدت جراحات باعث شد تا زن میانسال تسلیم مرگ شود.دقایقی از قتل نیلوفر نگذشته بود که شوهر 50 ساله وی در کلانتری نازی‌آباد حاضر شد و خودش را عامل این جنایت معرفی کرد.

وی گفت: نیلوفر دختر‌خاله‌ام بود، دو پسر و یک دختر دارم که فقط یکی از پسرانم مجرد است، خودم نیز بازنشسته آموزش و پرورش هستم. از حدود دو سال قبل متوجه حضور نیلوفر در کلاس‌های عرفان شدم و از همان زمان وی در کانال‌های مختلف تلگرامی عضو شده بود و چت می‌کرد. شب‌ها داخل اتاق می‌رفت و تا دیر‌وقت در تلگرام بود؛ من نیلوفر را دوست داشتم، اما او با من بد‌رفتاری می‌کرد و قصد داشت طلاق بگیرد. فروردین امسال درخواست طلاق داد که به دادگاه نیز مراجعه کردیم، اما جدا نشدیم. دیشب نیلوفر چت می‌کرد. این موضوع آزارم می‌داد. زمانی که مطمئن شدم نیلوفر و پسرم در خواب هستند، به آشپزخانه رفتم و چاقویی را برداشتم. بالای سر همسرم حاضر شدم و تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم، اما در یک لحظه مردد شدم که او را بکشم یا خیر. در نهایت تصمیم به قتل وی گرفتم و با چاقو ضربه‌ای به قلبش زدم که وی جیغ و داد کشید و پسرم از خواب بلند شد در این حین با چاقو چند ضربه دیگر به دست و شکم نیلوفر زدم و از خانه بیرون رفتم. در کوچه منتظر بودم تا اورژانس برسد که بعد از انتقال همسرم به بیمارستان به کلانتری رفتم و خودم را معرفی کردم.

اخراج مرگبار از گروه تلگرامی

بهمن ‌سال 94 هم درگیری دو پسر جوان بر سر اخراج از یک گروه تلگرامی، سرانجامی جز قتل نداشت. پسر 18 ‌ساله قربانی این جنایت بود که با ضربات چاقو به قتل رسید. پس از بررسی و تحقیقات مأموران از اهالی محل مشخص شد درگیری میان دو پسر 18 و 22 ساله رخ داده است. قاتل 22 ساله در خانه‌شان در کردکوی شناسایی و قبل از این‌که فرصت فرار پیدا کند، دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها گفت: من و مقتول و چند نفر از دوستانمان در یک گروه تلگرامی عضو بودیم. با هم اختلاف داشتیم و او مرا از گروه اخراج کرد. از این کار عصبانی شده و سراغ مدیرگروه رفتم و با هم درگیر شدیم و او را کشتم. در یک لحظه عصبانی شدم و به خاطر موضوعی ساده مرتکب قتل شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها