شرکت کامیون‌سازی فرایت‌لاینر آمریکا از نسل جدید کشنده کلاس 8 خود، کاسکادیا رونمایی کرد. به گزارش پدال، از آنجا که فرایت‌لاینر زیرمجموعه دایملر ـ بنز است، از فناوری‌های پیشرفته آئرودینامیکی و ایمنی شرکت مادر در کاسکادیای جدید استفاده ‌شده و به همین دلیل فرایت‌لاینر کاسکادیا 2017 پیشرفته‌ترین کشنده کلاس هشتی است که در حال حاضر در ایالات ‌متحده به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۸

در این کشنده از یک سامانه پیشرفته اتصالی بنام دیترویت کانکت استفاده‌شده است که به تجزیه ‌و تحلیل ترافیک پرداخته، قابلیت کنترل از راه دور دارد و بر مصرف سوخت و ایمنی کشنده نظارت می‌کند. این سیستم درست مانند ماشین‌های مسابقه بر پارامترهای گوناگون کشنده چون دور موتور و ترمزها برای تعیین چگونگی رانندگی راننده جهت کاهش مصرف سوخت نظارت کرده و این اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتورهای این کشنده مدرن ساخت دیترویت دیزل هستند که در دامنه‌ای از 8/12 لیتری با 350 اسب بخار قدرت تا 6/15 لیتری با 600 اسب بخار قدرت و 2780نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌شوند.

برای انتقال نیروی موتورها، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ارائه‌شده است، اما بیشتر خریداران کاسکادیا، این کشنده را با گیربکس 12 سرعته اتوماتیک سفارش می‌دهند به همین دلیل این گیربکس در نسل جدید مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است. قسمت بعدی قابل انتخاب در کاسکادیا به نوع و اندازه اتاق آن بازمی‌گردد. اتاق‌های قابل سفارش برای این کشنده پیشرفته از یک نمونه Day Cab با فقط دو صندلی آغاز شده و درنهایت به کابین Sleepers با تخت خواب و تجهیزات کامل ختم می‌شود. بزرگ‌ترین کابین کاسکادیا حتی از بعضی آپارتمان‌های کوچک هم بهتر و مجهزتر است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها