شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک به گام آخر رسید و به حکم مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، دبیری دوره بعد جشنواره هم به مرضیه برومند سپرده شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۱

به گزارش مهر، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک یکشنبه‌شب در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

مهمانانی از‌جمله مهدی شفیعی، پیمان شریعتی، حسین مسافرآستانه، محمدرضا خاکی، بهروز غریب‌پور، بهزاد فراهانی، کورش زارعی و... در این مراسم حضور یافتند.

مرضیه برومند از کاری با حضور فاطمه معتمدآریا به عنوان سورپرایز مراسم یاد کرد و در همین زمینه نمایشی با حضور معتمدآریا و عروسک‌ها روی صحنه اجرا شد.

دبیر جشنواره نمایش عروسکی تهران در بخشی از سخنان خود درباره جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک اظهار کرد: این جشنواره رنگ را به شهر خاکستری ما آورد و به لطف پیمان شریعتی و شهرداری، شهر از غبار و آلودگی‌های فیزیکی پاک شد. در این بخش فاطمه معتمدآریا اجرای مراسم را به عهده گرفت و گفت: من وجودم، کارم و همه لحظات عمرم با عروسک‌ها عجین است. هرچه می‌خواهم تلاش کنم بزرگ شوم نمی‌شود و یادم می‌آید چه عروسک‌هایی در دستان من بوده‌اند.

بخش اصلی این مراسم به بزرگداشت ددی پودامچی اختصاص داشت که برای این منظور از آتیلا پسیانی و مهربان فیروزگری، موبد معبد زرتشتیان دعوت شد روی سن بیایند. ددی پودامچی، هنرمند هندی به دعوت معتمدآریا روی سن آمد و ضمن تشکر از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی بیان کرد: من در اینجا دوستان زیادی دارم و دوستانی هم دارم که اکنون اینجا حضور ندارند.

این هنرمند با اشاره به درگذشت داود رشیدی از حاضران در سالن درخواست کرد یک دقیقه بایستند و سکوت کنند و حضار سالن دقیقه‌ای به احترام رشیدی سکوت کردند.

اولین رئیس غیر‌اروپایی یونیمای جهانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مدیران حوزه تئاتر در ایران تصریح کرد: من به عنوان یک هنرمند از طرف یونیمای جهانی و همچنین از طرف دبیرکل جدید یونیما از مدیرانی که در ردیف جلوی سالن نشسته‌اند می‌خواهم اجازه دهند نمایش عروسکی در طول سال هم اجرا شود و منحصر به اجرا در جشنواره‌ها نباشد.

بزرگداشت ددی پودامچی با یک نکته همراه بود‌. این که این شب با تولدش قرین شده بود. در این مراسم از بهروز غریب‌پور هم به پاس یک عمر فعالیت در عرصه نمایش‌های عروسکی قدردانی شد. شفیعی در پایان مراسم اهدای جوایز در سخنانی بیان کرد از برومند می‌خواهد دبیری دوره هفدهم را هم به‌عهده بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها