شامگاه 22 فروردین ، هنگامی که جهانیان خبر مهم موفقیت شگفت انگیز جمهوری اسلامی ایران در پیوستن به باشگاه کشورهای هسته ای جهان را از زبان رئیس جمهور احمدی نژاد از مرکز ایران و کانون عشق و مهربانی و از جوار مرقد مطهر امام رضا (ع) شنیدند ، یکبار دیگر اراده مصمم ملت بزرگ ایران و توانمندی ، اقتدار و هوشمندی ملتی بپاخاسته و شجاع را فراروی خود یافتند که برای دستیابی به حقوق مشروع خود هیچ مانعی نمی شناسد.
کد خبر: ۹۳۴۶۶

دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده در مقیاس آزمایشگاهی و متناسب با نیاز نیروگاه های اتمی و تکمیل چرخه سوخت هسته ای که از پیچیده ترین فناوری های عصر ماست و ایران دوازدهمین کشوری است که بدان دست یافته است ، بستر مناسب را برای ورود ایران به عرصه تولیدکنندگان صنعتی سوخت هسته ای فراهم آورد و شگفتی محافل علمی و فنی جهان را برانگیخت . در نخستین ساعات پس از این رویداد باشکوه ، سردرگمی همراه با نگرانی رسانه های غربی آشکارا مشهود بود به طوری که مفسران سیاسی آنها اگرچه ناچار به اعتراف بودند اما سعی کردند با اغراق خواندن توفیقات ایران ، آرامش را به اردوگاه غرب بازگردانند. به تدریج اذعان به توفیق ایرانیان به مقامات رسمی کشورها گسترش یافت اما آنها تلاش کردند توفیق علمی اندیشمندان ایران را سرکشی در برابر خواسته های جهانی جلوه دهند!
و سرانجام تقریبا همه رسانه های جهان به برگشت ناپذیری موفقیت هسته ای ایران اعتراف کردند و ایران را به عنوان دوازدهمین کشور هسته ای جهان پذیرفتند. در این میان واکنش مقامات امریکایی بیشتر قابل تامل بود. کاندولیزا رایس که نمی توانست عصبانیت خود را پنهان کند ، خواستار برخورد شدیدتر شورای امنیت با ایران شد ، به طوری که برخی از مفسران سیاسی رسانه های غربی از آن نوعی تحریم یا تهدید را برداشت کردند اما ساعاتی پس از آن یک سخنگوی دولت امریکا تصریح کرد که منظور رایس تشدید فعالیت های دیپلماتیک برای حل چالش هسته ای ایران از طریق مذاکره بوده است !
اظهارات صریح البرادعی که تصریح کرد در فعالیت های هسته ای ایران هیچگونه انحرافی از قوانین آژانس وجود ندارد ، اگرچه باز هم با «ولی» و «اما»های مبهم دیکته شده به مدیرکل آژانس همراه بود ولی نشان داد که آنچه امروزه تحت عنوان «پرونده فعالیت های هسته ای ایران» در جریان است جز یک اقدام سیاسی نیست که فاقد هر گونه وجهه فنی و حقوقی است ولی پس لرزه های پیروزی اخیر هسته ای ایران و نمایش اقتدار نظام ایران در رزمایش پیامبر اعظم (ص) به تدریج ادبیات رایج حاکم بر رسانه های غرب را تغییر می دهد ، به طوری که برای نخستین بار شبکه خبری سی.ان.ان از برخورد دوگانه امریکا با پرونده هسته ای ایران سخن به میان آورد. بی تردید استقرار ایران بر بام هسته ای جهان و برگشت ناپذیری فعالیت های صلح آمیز هسته ای در جمهوری اسلامی ، امریکا و اروپا را ناگزیر خواهد کرد که به حق مسلم ایران تمکین کنند. اهدای نخستین محصول اورانیوم غنی شده به آستان مقدس امام رضا (ع) که امام مهربانی ، رحمت و عطوفت است ، پیام روشن صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران است و مدعیان باید این واقعیت را بپذیرند. این سرنوشت محتوم پرونده هسته ای ایران است ؛ دیر یا زود!

سیدجلال فیاضی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها