سخنگوی قوه قضاییه با تائید اجرای حکم اعدام شهرام امیری، درباره پرونده این فرد توضیحاتی ارائه کرد و از رودست خوردن آمریکا از سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در این پرونده خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۸۴۳

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این نشست اظهار کرد: این فرد با توجه به دسترسی‌ای که به اسرار سری نظام داشته است به دشمن متخاصم و شیطان بزرگ، آمریکا وصل بوده و اطلاعات به کلی سری و پنهانی کشور را در اختیار آنها قرار می‌داده است. وی ادامه داد: یکی از رودست‌هایی که آمریکایی‌ها از سیستم اطلاعاتی کشورمان خورده‌اند در مورد همین پرونده بود و آنها تصور می‌کردند ایران از ارتباطات این فرد خبر ندارد. محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: آنها فکر می‌کردند ایران نمی‌داند آمریکایی‌ها با چه برنامه‌ای این شخص را به عربستان بردند و بعد از آنجا به بیرون منتقل کردند. آنها فکر می‌کردند این برنامه‌ها از چشم سیستم اطلاعاتی کشور ما پوشیده است در حالی که این اقدامات زیر ذره‌بین ما بود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بعد از این‌که این فرد به آن شکل به ایران آمد، طبق قانون در جلسات متعددی با حضور وی اتهامش مورد بررسی قرار گرفت و محاکمه شد. حکم بدوی که در مورد وی صادر شده بود، مورد اعتراض او قرار گرفت و دیوان کشور با وسواس،حکم وی را بار دیگر مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: ما دوست داریم که همه مجرمان از کار خود پشیمان شوند و مجازات نشوند ولی با کمال تاسف این فرد از فرصتی که بعد از حکم در این ارتباط در اختیار او گذاشته شده بود، نه تنها استفاده نکرد بلکه کوشید از درون زندان، اطلاعاتی را به دروغ به بیرون منتقل کند.

محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر این‌که وی بعد از طی مراحل قانونی به مجازات رسیده است، افزود: یک دروغ از سوی اطرافیان وی منتشر شده است، مبنی بر این‌که او از سوی دادگاه به ده سال زندان و تبعید محکوم شده است در حالی‌که این درست نیست و چنین مجازاتی برای وی درنظر گرفته نشده بود و از همان ابتدا مجازات اعدام از سوی دادگاه برای امیری در نظر گرفته شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور نیز تائید شد.

معوقات بانکی، کم نشده است

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در ارتباط با میزان دقیق معوقات بانکی و بازداشت اخیر یکی از بدهکاران بانک سپه توضیح داد:‌ این‌که ما آیا هنوز معوقه بانکی داریم یا نه، باید بگویم هنوز معوقات بانکی داریم و تا زمانی که بانک‌ها به طور کامل نخواهند این مساله حل شود، این موضوع وجود خواهد داشت و آنها باید اقداماتی انجام دهند که این موضوعات تکرار نشود.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعاتی که از معاون اقتصادی دادستان کل کشور دریافت کرده‌ام، سرجمع معوقات کم نشده است، شاید روی کاغذ به ظاهر کمتر شده باشد اما میزان آن به واقع کم نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها