صالحی در گفت‌وگو با گاردین:

غرب به تعهداتش عمل نکرده است

سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه مدنظر بود لغو تحریم ها به صورت یکجا بود و نه تدریجی؛ و برخورد امروز طرف مقابل در رفع تدریجی تحریم ها نشان دهنده این است که حرف و عمل آنها یکسان نیست.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۰
مسئولان بدون تعارف پیگیر اجرای تعهدات طرف مقابل در "برجام " باشند

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار جام جم‌آنلاین، با اشاره به بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار با قشرهای گوناگون مردم استان های مختلف کشور در مورد بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، گفت:برجام موضوع ملی بوده و به جز برخی مسایل حاشیه ای، همه مسئولان در مورد این توافق اتفاق نظر داشتند.

وی در عین حال تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همیشه مدنظر بود لغو تحریم ها به صورت یکجا بود و نه تدریجی؛ و برخورد امروز طرف مقابل در رفع تدریجی تحریم ها نشان دهنده این است که حرف و عمل آنها یکسان نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه با گذشت 6 ماه از برجام صرفا شاهد ارتباط چند بانک کوچک با ایران و یا خرید نفت هستیم افزود: این در حالی است که می بایست تحریم ها یکجا لغو می شد.

نعمتی اینگونه بدعهدی های آمریکا را موجب عدم اطمینان ما نسبت به این کشور در مواردی چون مسایل سوریه و خاورمیانه عنوان کرد و ادامه داد: آمریکایی ها در جاهای مختلف بدعهدی کرده اند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام، بر خلاف توافق هسته ای است و مقامات این کشور باید هر چه سریع تر به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: خواست ما و مردم از تیم مذاکره کننده این است که طبق آنچه در برجام توافق شده و بدون تعارف پیگیر اجرا شدن آنها از سوی طرف مقابل باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور«تجربه برجام» را نمونه ای روشن از درستی ضرورت بی اعتمادی به دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته اند، این واقعیت را تکرار می کنند که امریکا نقض عهد می کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.

رهبر انقلاب افزودند: البته چندین سال است موضوع بی اعتمادی به امریکایی ها را تکرار می کنیم اما برخی، سختشان بود این واقعیت را قبول کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حقجو
-
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
آقای نعمتی با رای طرفداران برجام پا به مجلس گذاشته و حالا نظرات مخالفان برجام را تكرار می كند این یعنی نمك خوردن و نمكدان را شكستن ، آقای نعمتی باید بداند كه مردمی كه به او رای دادند اینگونه نان به نرخ روز خوردنها را فراموش نخواهند كرد.

نیازمندی ها