جریمه ۴۰۰ هزار تومانی و ۸۰ ضربه شلاق در انتظار رانندگان مست

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: جریمه ۴۰۰ هزار تومانی، ضبط گواهینامه، ۸۰ ضربه تازیانه و حبس تعزیری برای رانندگانی که شرب خمر کنند اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۵
جریمه ۴۰۰ هزار تومانی و ۸۰ ضربه شلاق در انتظار رانندگان مست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی درخصوص مصرف مشروبات الکلی و مواد روان‌ گردان در حین رانندگی و جرایم پیش‌بینی‌شده برای متخلفان اظهار داشت: صرف مشروبات الکلی و مواد روان‌ گردان باعث عدم تمرکز در رانندگی شده و موجب می‌شود که راننده نتواند در حین رانندگی تصمیم‌گیری صحیح داشته باشد؛ چراکه راننده اقدام به انجام رفتارهای خطرآفرین می‌کند.

وی تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی و روان‌گردان دشمن شماره یک ایمنی در رانندگی تلقی شده و خطر ریسک‌پذیری و وقوع تصادف را 10 برابر افزایش می‌دهد.

سرهنگ مرادی در خصوص جریمه مصرف مشروبات الکلی و مواد روان‌گردان اعلام کرد: مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی علاوه بر جریمه 400 هزار تومانی و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه پرونده قضایی نیز برای فرد خاطی تشکیل شده و وی به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که شرب خمر علاوه بر تخلف رانندگی، به لحاظ قانونی نیز جرم محسوب می‌شود، افزود: برابر قانون مجازات اسلامی علاوه بر حد شرعی که 80 ضربه تازیانه است، مجازات حبس تعزیری نیز برای فرد خاطی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: تشخیص مصرف مشروبات الکلی توسط راننده متخلف را با دستگاه‌های الکل‌سنجی که در اختیار پلیس‌های راهنمایی و رانندگی سهل و آسان برشمرد و گفت: مطابق ماده 718 قانون جزای اسلامی هرگاه فردی با وسیله نقلی موتوری در حالت مستی اقدام به رانندگی کند، عمل وی جزو موارد مشدد و تشدید‌کننده محسوب شده و قانون‌گذار مجازاتی بیش از دوسوم حداکثر مجازت تعیین خواهد کرد.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: طبق این ماده قانونی فرد خاطی یک تا پنج سال از رانندگی محروم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
احمد
-
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
چرا فكری بحال افرادی كه پلاكشان را با انواع مواد شیمیائی ناخوانا كرده اند نمیكنند ؟ آنها كمتر از رانندگان مست نیستند
Amin
-
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
با مصرف نوشیدنی در پشت فرمان ماشین به شدت مخالفم زیرا با رانندگی در حال مستی عملا به حقوق دیگران تجاوز میشود البته مجازات هایی مثل شلاق عملكرد كامل عكس داره و شخص را مستعدتر جهت تكرار عمل اشتباه خود میكند چاره كار را فرهنگ سازی و كارهای روانشناسی میدانم
با تشكر از سایت خوبتون كه تمامی نظرها از همه ی عقاید را منتشر میكنید و فقط نظرهای جهت دار را انتشار نمیدهید
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
سلام.دربعضی ازكشورهای پیشرفته رانندگی درحال مستی ومشابه آن علاوه برجریمه ،مجازاتهای سنگینی مانند زندان توام با كاراجباری هم دارد.دراینباره هرچقدرسخت گیری شود بهتر است.وباعث افزایش امنیت شهروندان وكاهش تصادفات وحوادث داخراش رانندگی خواهد شد.ان شاءالله بدون هیچ اغماضی بامتخلفینن این ناهنجاری وبه عبارت بهترتهدیداجتماعی بشدت و قاطعانه برخوردشود.

نیازمندی ها