رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا اعلام کرد: آزمون گواهینامه رانندگی به زودی مانند کنکور، متمرکز و مکانیزه می شود و امکان تقلب در آن به حداقل می رسد.
کد خبر: ۹۷۷۵۲۳
آزمون گواهینامه رانندگی سخت تر می شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ هویدا تزار درباره متمرکز شدن آزمون گواهینامه‌های رانندگی گفت: تغییر شیوه آزمون گواهینامه ها در دست کارشناسی است تا آزمون ها به صورت مکانیزه و همچنین در محلی خارج از آموزشگاه ها برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه به زودی بررسی این طرح نهایی و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد، توضیح داد: به این ترتیب محل آموزش از محل آزمون ها جدا می‌شوند بدین شکل که متقاضی به آموزشگاه مراجعه می‌کند و فقط در آموزشگاه آموزش می‌بیند و پس از طی دوره آموزشی و صدور گواهی آموزش، ارتباط هنرجو با آموزشگاه قطع و آزمون‌ها به صورت مکانیزه و تحت وب در محل دیگری غیر از آموزشگاه برگزار می‌شوند.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا همچنین با بیان این که آزمون‌های دریافت گواهینامه رانندگی سخت‌تر می‌شوند، گفت: در این حالت امکان تقلب به حداقل ممکن می‌رسد. البته اگر کسی آمادگی داشته باشد و مطالعه کافی انجام دهد، نباید نگران باشد چرا که تمام سوالات از کتاب آیین نامه طراحی شده اند.

سرهنگ تزار تصریح کرد: با مکانیزه شدن آزمون‌ها دیگر نیروی انسانی در نتیجه آزمون دخل و تصرفی ندارد و سیستم، قبولی یا مردودی متقاضی را اعلام می‌کند و بدین ترتیب هر سیستم برای هر متقاضی سوالات متفاوتی به صورت رندوم تولید می کند و متقاضی ٢٠ دقیقه برای پاسخگویی سوالات، زمان خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
026
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
آخه مگه كنكوره؟
چرا اینقدر سخت میگیرید؟
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
آموزشها غلط است. رانندگی بین خطوط و فرهنگ راه دادن به بقیه و رعایت فاصله ی طولی و عرضی و تغییر لاین از ۲۰۰ متر عقبتر برای گردش و دور زدن ،اصلاح گذرگاهها و پیاده روها و خط كشی خیابانها ، نصب چراغ یا تابلوی ایست برای خطوط عابر، نصب تابلوهای ایست و آموزش رعایت كردن آنها،آموزش نپیچیدن جلوی خودروی دیگر در هنگام دور زدن، گردش به راست از لاین راست و گردش به چپ از لاین چپ و اگر شلوغ بود با صبر انتظار كشیدن در لاین مربوطه تا نوبت گردش ما شود،سوار نكردن و پیاده نكردن مسافر سر چهار راهها و گلوگاهها، نپیچیدن جلوی خودروهای عبوری برای سوار یا پیاده كردن مسافر و ........وكلی مطلب دیگر كه باید كلیه رانندگان ما یاد بگیرند و رعایت كنند تا ترافیك روانتر و اعصاب راحتتر و قانونی فراگیرتر داشته باشیم.....اول آموزش
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
توی این كشور چی ارزش داشت كه گواهی نامه ارزش داشه باشه به جهنم كه شبیه كنكور بشه ، اصل موضوع پول بیشتر گرفتن از مردمه ولاغیر (لطفا منتشر شود!!!)
Hasan
United Kingdom
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
خیلی خیلی عالی.تا مییتونن باید سخت بگیرن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
۰
۱
به نظر من یكی از عمده دلایل افزایش تصادفات، آموزش و آزمون ناقص درون شهری است. مثلاً در آموزشگاه‌ها و حتی آزمون‌های رانندگی لاك‌پشتی كه فرد بدون اجازه مربی یا افسر اجازه رفتن به دنده دو را ندارد و با اولین اشتباه مثلاً نزدن راهنما فرد مردود می‌شود و از طرفی كل آزمون كمتر از سه دقیقه برگزار می‌شود.
با همه‌ی این احوال گواهینامه بیش از یكماه و برای من ۴۵ روز طول می‌كشد كه به دست متقاضی برسد و متقاضی در این مدت طولانی حق رانندگی ندارد. وقتی هم گواهینامه آمد همه آنچه كه یاد گرفتیم بواسطه این مدت طولانی از سرمان پریده است. البته هستند افرادی هم كه به محض قبولی و بخاطر دیررسیدن گواهینامه اقدام به رانندگی می‌كنند و بخاطر اینكه در اینگونه حوادث چون گواهینامه دیر به دست متقاضی می‌رسد بیمه از پذیرش خدمات خودداری می‌كند و منجر به زندانی شدن راننده و از هم پاشیدن كانون خانواده می‌گردد و برای كسانی كه شانس داشتند و دچار حادثه نشدند حداقل قانون را دور زده و راه‌های دیگر قانون‌گریزی را هم امتحان می‌كنند.
من یك سؤال دیگر هم از جناب سرهنگ دارم. در اربعین امسال دو هفته در عراق اكثر شهرهای عراق را رفتم اما یك قبض جریمه دست پلیس ندیدم. با وجودی هم كه رانندگان به سرعت خاصی پای‌بند نیستند با سرعت ۱۸۰ و حتی ۲۰۰ رانندگی می‌كنند پس چرا آمار تلفات و حوادث در عراق اینقدر پایین بود و من اصلاً هیچ حادثه تصادفی ندیدم.
قانون زیاد گذاشتن موجب قانون‌گریزی مردم می‌شود. به نوعی هر چه مانع بیشتر باشد احتمال برخورد به موانع بیشتر می‌شود. هرچند برای پلیس بعنوان راه درآمد بد نیست اما عواقب دیگری هم خواهد داشت كه مسؤولین امنیتی و كشوری روزی به آن خواهند رسید.

نیازمندی ها