نیشدارو

اعتیادآورهای مُدرن

آن قدیم‌ها که ما کودکی بیش نبودیم و تلویزیون هم دو کانال بیشتر نداشت، سریال پرطرفداری از یکی از این دو شبکه پخش می‌شد به نام «آیینه عبرت».
کد خبر: ۹۲۵۶۳۲

در آن سریال فرد معلوم‌الحالی به نام «آتقی» که پیرمرد تریاکی پلاسیده‌ای بود، قصد داشت جوانان این مرز و بوم را با دسیسه‌های شیطانی از مسیر سلامت، منحرف کند و نسل جوان را آلوده و قربانی تمایلات دیوصفتانه خود کند و در نهایت هم با هوشیاری ماموران مبارزه با مواد مخدر دستگیر می‌شد.

امروزه آن‌قدر مواد مخدر عجیب و غریب و آن‌قدر معتادان حرفه‌ای در جامعه زیاد شده‌اند که آتقی که آن روزها نماد دیوصفتی و پلیدی بود، به نماد بچه‌مثبتی و بی‌آزاری تبدیل شده است. امروزه علاوه بر موادمخدر صنعتی شناخته شده، مواد مخدر ناشناخته‌ای وارد شده‌اند که مواد مخدر سنتی و گیاهی در مقابل آنها آدامس نیکوتین ترک اعتیاد محسوب می‌شوند. حالا می‌خواهیم شما را با چند تا از این مواد خانمانسوز آشنا کنیم.

1-‌ تلگرام: این ماده مخدر، محصولات دیگری هم دارد که در کنار آن مصرف می‌شود به نام گروه، کانال و ربات. اعتیاد به این ماده، ابتدا با دُزهای پایین شروع می‌شود و کم‌کم به مصرف شبانه‌روزی حتی در خواب منجر می‌شود. این ماده ترک ندارد ولی احتمال دارد که در سال‌های آینده جایگزینی برایش پیدا شود و مصرف‌کنندگانش یکدفعه به ماده جدید روی بیاورند.

2- فحش: این ماده اخیرا وارد کشور شده و به صورت دسته‌جمعی مورد مصرف قرار می‌گیرد. گاهی در یک لحظه 300 هزار نفر در یک مکان مشخص تجمع می‌کنند و به مصرف آن می‌پردازند. اکثرا مکان مصرف آن پای صفحات مجازی آدم‌های معروف است.

3- ریزگرد: این ماده بسیار ارزان است و به آسانی در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد. مصرف این ماده برای کودکان و سالمندان خطر مرگ همراه دارد. گیرایی بسیار بالایی دارد و کسانی که یک بار از این ماده استفاده کنند، تا آخر عمر باید جلوی گرد و خاک بنشینند تا نشئه شوند.

4- وام ازدواج: این ماده اکنون در بازار بسختی پیدا می‌شود اما کسانی که به آن دست پیدا می‌کنند، تا کره مریخ را سیر می‌کنند.

علیرضا لبش

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها