حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه با اشاره به دیدار خود با سیدحسن نصرالله گفت: وی در این دیدار گفت «مرا با رهبر معظم انقلاب مقایسه نکنید، فاصله بین بنده و ایشان بسیار زیاد است، چراکه مقام معظم رهبری از بلندای نظری برخوردار و افق بلند اندیشه‌ای دارند که دست‌نیافتنی است.» به گزارش مرکز خبر حوزه، زمانی با ارائه گزارشی از سفر خود به کشور لبنان گفت: یکی از برنامه‌های ما در این سفر، دیدار با نماد و رمز مقاومت دنیای اسلام، سیدحسن نصرالله بود که سه ساعت به طول انجامید و در آن به مسائل جهان اسلام پرداختیم. وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار، گسترش تعامل حوزه علمیه قم با حزب‌الله لبنان بود که خوشبختانه طرح‌هایی تبادل شد و توافقاتی صورت پذیرفت.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۹

عربستان حق ندارد سهمیه حج ایران را واگذار کند

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر این‌که عربستان به هیچ وجه اجازه ندارد سهمیه‌ حج ایران را به سایر کشورها بدهد، گفت: پذیرش اتباع ایرانی توسط عربستان در سایر کشورها یک وعده توخالی است. سعید اوحدی در واکنش به شایعاتی مبنی بر واگذاری سهمیه‌ امسال حج ایرانی‌ها به سایر کشورها به ایسنا گفت: سهمیه حج کشورهای مسلمان را سازمان همکاری‌های اسلامی تعیین می‌کند، بنابراین عربستان به هیچ‌وجه اجازه ندارد این سهمیه را که حق شرعی مردم ایران است و به دلیل کوتاهی دولت عربستان از دست رفته، به سایر کشورها اختصاص دهد. او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا در موسم حج سال آینده، این حق شرعی را از عربستان طلب می‌کند.

10 مرداد؛ سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به سوریه

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر تعدادی از اعضای این کمیسیون به سوریه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: براساس تصمیم هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، قرار است علا‌ء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس به همراه شهروز برزگر و خانم هاجر چنارانی، سفری به سوریه داشته باشند.

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین افزود: رئیس و دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، یکشنبه هفته آینده دهم مرداد به سوریه می‌روند.

رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد تاکتیکی 209 تاو

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد تاکتیکی 209 تاو که امکان شلیک موشک تاو از آن وجود دارد، گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ارتش، حفظ آمادگی‌های رزمی است و ایران جزو چند کشور سازنده شبیه‌ساز بالگرد است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی تصریح کرد: آمادگی نیروهای مسلح، موجب آرامش و امنیت روانی میان مردم و بازدارندگی مقابل دشمنان می‌شود.

دیپلماسی پارلمانی؛ مکمل دیپلماسی رسمی

رئیس مجلس در مراسم تودیع و معارفه دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس گفت: دیپلماسی پارلمانی، مکمل دیپلماسی رسمی است و در بسیاری از مواقع دیپلماسی‌های رسمی نیازمند رایزنی‌های پارلمانی هستند. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با اشاره به انتصاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس و انتصاب حسین شیخ‌الاسلام به عنوان مشاور وزیر خارجه اظهار کرد: فکر می‌کنم با حضور آقای امیرعبداللهیان یک نفس جدید به بخش بین‌الملل مجلس دمیده خواهد شد و امیدواریم کارهای بین‌المللی مجلس با شیب مثبت بیشتری جلو برود. رئیس‌ مجلس همچنین با تشکر از خدمات شیخ‌الاسلام ادامه داد: ایشان فردی باتجربه بوده و هستند و در مسائل منطقه‌ای نظرهای کارشناسی داشتند. حجم کارهای مربوط به دیپلماسی پارلمانی زیاد بود و بخش بین‌الملل مجلس باید پرتحرک می‌بود، از این جهت از زحمات ایشان تشکر می‌کنم.

گزارش فیش‌های نجومی در صحن مجلس قرائت می‌شود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش مجلس درباره دریافت‌های نامتعارف اواخر مرداد در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. به گزارش خانه ملت، علی مطهری با تاکید بر جدیت مجلس در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: مجلس برای برخورد با مفاسد اقتصادی ورود کرده و با تدوین طرح‌های مختلف، درصدد بستن راه‌های تخلف است. نماینده تهران با بیان این‌که طرح مجلس برای مقابله با فیش‌های حقوقی نامتعارف از پختگی لازم برخوردار خواهد بود، افزود: این طرح پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی در نوبت رسیدگی در صحن قرار خواهد گرفت.

نبوی: مردم به هر رئیس‌جمهور 2 بار فرصت می‌دهند

سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مردم به هر رئیس‌جمهور دو بار فرصت می‌دهند، پیش‌بینی کرد روحانی برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود. نبوی بر همین اساس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد جریان اصولگرایی سال آینده بر انتخابات شوراها متمرکز شود. عضو شورای عالی حل اختلاف قوا در مورد همکاری بین قوا نسبت به دوران گذشته افزود: نوع برخورد رئیس‌جمهور قبلی با دیگر قوا، خیلی متفاوت بود. به نظرم تعامل بین قوا در زمان روحانی نسبت به آن موقع خیلی فرق کرده و دیگر در صحنه بیرونی شاهد آن اختلافاتی که زمان احمدی‌نژاد بین قوا رخ می‌داد، نیستیم.

استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دیپلماسی

عضو هیات رئیسه مجلس، فعالیت همه جانبه در عرصه دیپلماسی را مانع‌ مصادره بنیاد علوی دانست و گفت: لازم است برای احقاق حقوق خود در عرصه بین‌الملل از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که نمونه آن بنیاد علوی بود که توانستیم با استفاده از ظرفیت ها، حداقل مانع مصادره اموال خود شویم. به گزارش خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی‌زاده افزود: درخصوص پرونده جیسون رضائیان نیز اموالی داشتیم که مصادره آن مربوط به اوایل انقلاب بود و ما توانستیم با معامله این فرد که به عنوان جاسوس گرفته بودیم، پول خود و سود آن را پس بگیریم که در این زمینه پرونده بنیاد علوی نیز مشابه این پرونده است.

اقدامات ضدحقوق بشری رژیم بحرین

در پی شدت گرفتن اقدامات غیرقانونی رژیم آل‌خلیفه در حق مردم و نخبگان کشور بحرین، شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بیانیه‌ای حقوقی صادر کرد. در این بیانیه با استشهاد به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و نیز قانون اساسی کشور بحرین، اقدامات سرکوب‌گرایانه رژیم آل‌خلیفه برای ساکت کردن خطبای نماز جمعه و سلب تابعیت از شهروندان و رهبران جنبش مسالمت‌آمیز بحرین، نامشروع اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها