جزئیات تصادف مرگبار وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران در جاده شمال

خواب المپیکی بهادر

همه کارها خوب پیش می‌رفت. یک روز قبل از رقابت‌های انتخابی وزنه‌برداری و پیش از آن‌که آرای شورای فنی صادر شود، بهادر مولایی از آمادگی کامل خود برای وزنه زدن و پیوستن به جمع مسافران ریو گفته بود اما چند ساعت بعد، آن روی تلخ ورزش برای وزنه‌بردار فوق سنگین ایران آشکار می‌شود...
کد خبر: ۹۲۴۳۲۰

چهارشنبه؛ عصر

بهادر مولایی همراه محمدرضا براری و علی هاشمی آماده می‌شوند تا روی تخته، تکلیف دو سهمیه باقیمانده از مجموع پنج سهمیه کاروان وزنه‌برداری ایران را مشخص کنند. در پایان دوازدهمین نشست شورای‌عالی فنی و پس از توضیحات کامل و فنی سجاد انوشیروانی در خصوص شرایط چند ماه اخیر وزنه‌برداران و آخرین رنکینگ سه سال اخیر مسابقات جهانی در اوزان 94، 105 و 105+ کیلوگرم، اعضای شورای‌عالی فنی انتخاب دو نماینده باقیمانده را به رای‌گیری گذاشتند و سرانجام از مجموع 15 رای به ترتیب محمدرضا براری با کسب 12 رای و علی هاشمی با ده رای به عنوان نماینده‌های المپیکی ایران در اوزان 105 و 94 کیلوگرم گزینش شدند. بهادر مولایی ملی‌پوش شایسته دسته فوق سنگین ایران نیز گرچه در چند ماه گذشته زحمات بسیاری را در تمرینات شبانه‌روزی تیم ملی متحمل شد اما سرانجام به‌واسطه عملکرد فنی و رکورد نه چندان قابل‌قبولی که از خود بر جای گذاشت، نتوانست بیش از چهار رای از مجموع 13 رای ثبت شده را کسب کند و به این ترتیب از پرواز ریو جا ماند.

چهارشنبه؛ شب

بهادر مولایی بعد از رقابت‌های انتخابی در مراسم بدرقه ملی‌پوشان با رئیس‌جمهور شرکت می‌کند. ناراحت است اما سعی می‌کند خویشتندار باشد و از دست دادن بزرگ‌ترین افتخار زندگی ورزشی خود را بروز ندهد. او در تمامی دقایق مراسم بی‌قرار رفتن بود تا بلکه در سفر چند ساعته به شمال بتواند تا اندازه‌ای آرام بگیرد و صحنه‌های انتخابی با رای شورای فنی را فراموش کند.

پنجشنبه؛ بامداد

منابع محلی در تماسی با پلیس راه از حادثه‌ای تلخ در 20 کیلومتری آمل خبر می‌دهند. بنا بر گزارش این مرکز، در محور هراز در منطقه کلرد در ساعت 2 و 37 دقیقه برخورد خودروهای نیسان، پراید و کامیون ایسوزو شش مصدوم برجای گذاشته است که مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شدند. در آنجا مشخص می‌شود یکی از افراد این سانحه بهادر مولایی وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین ایران است. پدر بهادر که یکی از همراهان داخل خودرو بود در این باره می‌گوید: بهادر پشت فرمان بود ناگهان به دلیل خواب‌آلودگی با یک کامیون و بعد یک نیسان برخورد کرد و این حادثه اتفاق افتاد. بهادر، برادرش بابک، من و پدربزرگ مادری‌اش در خودرو بودیم که همگی آسیب دیدیم و به بیمارستان منتقل شدیم.

بهادر مولایی با خانواده‌اش به سمت بابلسر می‌رفت که تصادف کرد. در این تصادف پدربزرگش جان باخت. خود بهادر از قسمت لگن، کتف و بازو دچار آسیب‌دیدگی شد و برادرش هم از قسمت سر آسیب دید.

پنجشنبه؛ صبح

بهادر ساعت 10 و 30 دقیقه از اتاق عمل بیرون آمد و پزشکان توانستند دررفتگی لگنش را مداوا کنند. او در آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. هر اتفاقی برای چهره‌های ورزشی پرسش‌هایی که حاکی از نگرانی برای آینده ورزشکار است، همراه دارد و این بار همه می‌خواهند بدانند بهادر مولایی چه زمانی به روی تخته برمی‌گردد. داوود باقری پزشک تیم ملی وزنه‌برداری که بعد از شنیدن خبر به شمال رفت، ظهر روز حادثه می‌گوید: هنوز نمی‌توان در خصوص شرایط این وزنه‌بردار اظهار نظر قطعی کرد. بهادر از قسمت آرنج دچار شکستگی شده و ران این وزنه‌بردار هم دررفته است. باید ببینیم میزان آسیب به تاندون‌ها تا چه اندازه است.

پنجشنبه؛ عصر

«هنگام بازگشت به شهرم در جاده مدام در فکر حذف شدن بودم و ذهنم درگیر بود». این حرف‌های بهادر مولایی در نخستین ساعات بعد از بیرون آمدن از اتاق عمل است. او که ناراحتی‌اش را از تصمیم شورای فنی در مراسم بدرقه رئیس‌جمهور پنهان کرده بود 24 ساعت بعد از رای نهایی شورا می‌گوید: از تصمیم آنها متعجبم زیرا بعد از رکوردگیری در اردوی کلاچای دلیلی نداشت دوباره در تهران جلسه‌ای برای بررسی عملکرد برخی نفرات برگزار شود. متاسفانه این مساله خیلی از نظر روحی به من فشار آورد. در موقع حادثه متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد فقط در یک آن خوابم برد و هیچی نفهمیدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها