رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: خصومت و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای همسایه و از طرفی دیگر بعضی نقصان ها و عدم آمادگی ها در داخل کشور باعث شد فضای پساتحریم در کشور نتواند به فضای رونق و شکوفایی اقتصادی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۲۲۶۲۸
نگران عربستان هستیم/ متاسفانه در کشور ما همه در "همه موارد" اظهار نظر می کنند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، محسن جلال پور در جمع هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور وزیر کار برگزار شد، اظهارداشت: آمریکا با اجرای بی سابقه تحریم های اولیه و با پیگیری جو ترس بنگاه ها سعی دارد فشار اقتصادی روی ایران باقی بماند.

وی افزود: امروز بایستی نگران تمرکز باخت - باخت عربستان بر ایجاد زحمت برای جمهوری اسلامی ایران بود.سیاست ایران دوری از طایفه گری در منطقه، سیاست و حمایت از خط همکاری اسلامی، سیاست لازم است ولی کافی نیست.لابی سلفی - تکفیری از سعودی تا داعشی ها با سمپاشی دروغ پراکنی و ماجراسازی، ما را از تعامل مناسب با بخش بزرگی از جهان اسلام و کشورهای همسایه محروم ساخته است. رژیم صهیونیستی، لابی سعودی و دنباله هایش همه جای دنیا قسم خورده اند که در کار ما اشکال ایجاد کنند.

جلال پور گفت: به گمان بخش خصوصی، برجام بخشی از سیاست هوشمند نظام بود که در عرصه اقتصاد خطراتی را رفع یا فعلا مدیریت کرد، اما اقتصاد بیمار ایران محتاج بیشتر از این است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عدم آمادگی ما برای بهره برداری از فضای پسابرجام، گفت: در برخی عرصه ها مانند بانکداری بین المللی، غربی ها برنامه ریزی چند دهه ای و هدفمندی را در سال های گذشته شروع و دنبال کردند ما چون در تحریم بوده ایم بی اطلاع و فاقد تماس و توان کارشناسی هستیم.

به گفته جلال پور، واقعیت این است که شبکه های انتقالی مالی به طرز حیرت آوری شفاف و ملزم به تبعیت از قوائد بین المللی بانکی شده که غرب اعمال می کند. تلاش غرب برای کنترل مویرگی جریان مالی جهان بسیار در 10 سال گذشته که ما در صحنه نبوده ایم جلو رفته و ما با برداشته شدن دیوارهای تحریم غافلگیر شده ایم.

وی افزود: متاسفانه در کشور باب شده «همه در همه موارد اظهار نظر کرده و جو را ملتهب می سازند» و اجازه نمی دهند فهم ملی مناسبی از موضوع شکل گیرد.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسین
-
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰

ما هم از اول همین ها را می گفتیم ! كه ما را با انواع و اقسام تهمت ها، افتراها، توهین ها و ... می نواختید! ما می گفتیم آمریكا چنین است ! شما بودید كه می گفتید «آمریكا مؤدب است!» و شما یعنی ما بی ادب !
علی
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
متاسفانه یا خوشبختانه ؟ مدیریت شما بدرد100 سال گذشته می خورد یا بدنبال مردمی هستید كه با پیشرفتهای تكنولوژی همه در خواب باشند تا مدیریت بر خفته گان كنید
جانبازو بازنشسته
-
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
اقتصاد ما را پرداخت حقوق های نجومی فلج كرده نه تحریم ها
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها