همین طور که در خیابان و کوچه پس‌کوچه‌های شهرتان قدم می‌زنید، کمی سر به زیری را کنار بگذارید. ببینید افرادی که از کنارتان عبور می‌کنند تا چه حد اضافه وزن دارند؟ ما که تا حالا چنین دقتی نداشته‌ایم، اما آن‌طور که دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفته‌اند گویا از هر دو نفری که از کنارمان عبور می‌کند، یکی‌شان چاق است.
کد خبر: ۹۲۲۶۰۵

ایشان گفته‌اند: 30 درصد زنان و 17 درصد مردان ایرانی چاق هستند که تقریبا می‌شود نیمی از افراد جامعه.

داستان از این قرار است که هفته گذشته یک همایش محترمی برگزار شد با عنوان همایش بین‌المللی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر که کلی آمار جالب توجه داشت که در بالا فقط به یکی از آنها اشاره کردیم و از شما هم می‌خواهیم که حسابی مواظب خودتان و دور و برتان باشید که چاقی بدجور در کمین است. در همین همایش دکتر لاریجانی آمارهای جالب دیگری هم داده و گفته‌: بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر افراد جامعه را به زیر خط فقر می‌برد.

17 میلیون نفر بر اثر سکته‌های قلبی و عروقی، هشت میلیون نفر بر اثر سرطان‌ها، چهار میلیون نفر بر اثر بیماری‌های ریوی و 5.1 میلیون نفر نیز بر اثر دیابت جان خود را از دست می‌دهند که 82 درصد از مرگ‌ومیرهای مردم بر اثر بیماری‌های غیرواگیر ناشی از این چهار بیماری است.

خلاصه این‌که اگر می‌خواهید زیر خط فقر نروید، حواستان به بزرگ‌ترین نعمت خدا یعنی سلامتی باشد، چهار تا توصیه گوش کردن بهتر از میلیون میلیون پول خرج کردن و درد کشیدن است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها