تمام شدن شارژ گوشی یا تبلت اتفاق عجیبی نیست. با این‌که اکنون انواع پاوربانک‌های جیبی به بازار عرضه شده‌است، اما دفعات شارژ گوشی با آنها محدود است. پاوربانک انکر (Anker) راه‌حلی برای کسانی است که می‌خواهند خیالشان در سفر یا هر جای دیگری که به شارژ مستقیم دسترسی ندارند، راحت باشد.
کد خبر: ۹۲۲۲۷۳

این دستگاه به چهار پورت یو‌اس‌بی مجهز است و می‌تواند تا 40 بار گوشی یا تبلت را شارژ کند. همچنین این پاوربانک، خروجی 12 ولت و نیز جریان متناوب دارد و می‌توان لپ‌تاپ معمولی را تا 15 بار با آن شارژ کرد. حتی امکان اتصال یک یخچال کوچک نیز به آن وجود دارد و در این صورت، یخچال تا هفت ساعت می‌تواند انرژی خود را از این دستگاه تامین کند. خود پاوربانک انکر را می‌توان با اتصال به برق یا استفاده از پنل خورشیدی شارژ کرد. قیمت این دستگاه 500 دلار است.

سلفی‌گیر پرنده

با این‌که استفاده از منوپاد برای گرفتن سلفی گسترش یافته، اما شاید دوست داشته باشیم از نمایی باز و جذاب‌تر از خود و دوستانمان عکس بگیریم. اینجاست که رومن ـ ای (Roman-e) می‌تواند وارد عمل شود! این دستگاه یک دوربین پیشرفته دارد که از توانایی تشخیص چهره آن هم تا فاصله 25 متری برخوردار است و به‌این‌ترتیب می‌توانید از ثبت چهره افراد در تصویرنهایی مطمئن شوید. رومن ـ ای می‌تواند تصویری 360 درجه و پانورامایی از صحنه‌های موردنظر ثبت کند. این دستگاه بسیار کوچک براحتی در جیب جا می‌شود و با استفاده از گوشی هوشمند می‌توان آن را هدایت کرد و تنظیم مورد نظر را انجام داد. رومن ـ ای به‌دلیل داشتن یک باتری بسیار کوچک با هر بار شارژ فقط می‌تواند تا 30 دقیقه در آسمان پرواز کند. این وسیله با قیمت 400 دلار بسیار ارزان‌تر از وسایل جایگزینی نظیر کواکوپترهای موجود در بازار است.

همه می‌توانند سرآشپز شوند

دو عامل مهم یعنی دما و زمان پخت، نقش مهمی در کیفیت و طعم غذای تهیه شده دارد. با این‌که در بسیاری از کتاب‌های آشپزی به این دو مورد اشاره می‌شود، اما شاید کنترل دقیق آنها کاری باشد که فقط از عهده سرآشپزهای حرفه‌ای برآید. پاراگون (Paragon) گجتی است که با هدف کنترل دقیق دما و زمان آشپزی طراحی شده است. کافی است کاربر، دمای مورد نظر را از طریق اپلیکیشن به این دستگاه اعلام کند تا این دما برای تهیه غذا فراهم شود. حسگر ویژه پاراگون می‌تواند دمای غذا را در تمام مراحل پخت به‌صورت آنی اعلام کند. به‌این‌ترتیب می‌توان از کیفیت بالای غذای تهیه شده توسط این دستگاه مطمئن بود. کاربر همچنین می‌تواند از انبوه دستورهای پخت موجود در بخش آموزشی این اپلیکیشن استفاده کند. پاراگون با قیمت 299 دلار به مشتریان در سراسر دنیا عرضه می‌شود.

کلاه شنای نابینایان

کلاه Smart Blind Cap برای کمک به شناگران نابینا طراحی شده تا بتوانند آسان‌تر و با خیال راحت‌ در استخر شنا کنند. پیش از این برای اطلاع‌رسانی به شناگران نابینا از روش‌هایی مانند ضربه زدن بر سر یا پشت آنها استفاده می‌شد تا مثلا بدانند به دیواره استخر نزدیک شده‌اند و باید دور بزنند. حال کلاه «اسمارت کپ» قرار است این شیوه را متحول کند. این کلاه شنا به وسیله بلوتوث به گوشی هوشمند مربی یا مسئول مسابقات وصل می‌شود و این فرد می‌تواند تنها با لمس صفحه، شرایط خاصی مانند نزدیک شدن به دیواره استخر را با ایجاد ویبره یا لرزش روی سر شناگر اطلاع‌رسانی ‌کند. علاوه بر این اسمارت کپ اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد شناگر جمع‌آوری می‌کند و مربی می‌تواند او را ارزیابی کند. شرکت سامسونگ این کلاه را برای مسابقات پارالمپیک توسعه داده، اما احتمالا به مسابقات المپیک 2016 ریو نمی‌رسد و در المپیک 2020 توکیو آماده بهره‌برداری خواهد بود.

صاف بشین

سبک زندگی کم تحرک سبب شده بسیاری از افراد به‌دلیل نشستن طولانی مدت در حالتی نامناسب دچار مشکلاتی نظیر افتادگی شانه و فشار شدید به ستون فقرات شوند. این مشکلات می‌تواند عوارضی طولانی مدت را با خود همراه داشته باشد، اما نگران نباشید. گجتی به نام «الکس» (ALEX) نخستین دستگاه پوشیدنی است که می‌تواند با تشخیص موقعیت سر و گردن به کاربر برای اصلاح حالت بدنی هشدار بدهد. این وسیله باریک و سبک پشت گردن کاربر قرار می‌گیرد و با گوشی هوشمند او ارتباط برقرار می‌کند. به‌این‌ترتیب اطلاعات مربوط به حالت نشستن کاربر به‌صورت آنی پایش می‌شود. کاربر می‌تواند اپلیکیشن مذکور را طوری تنظیم کند که پس از گذشت مدت‌زمانی مشخص که سر و گردن در حالتی نامناسب باشد، گجت از طریق لرزش به او هشدار دهد. بررسی وضعیت سر و گردن طی بازه‌های زمانی مشخص نیز از دیگر کاربردهای این دستگاه است.

عکس فوری بگیر

چند دهه است دوربین‌های پولاروید به دلیل چاپ فوری عکس گرفته شده شهرتی جهانی دارند، اما این بار شرکت ژاپنی فوجی فیلم وارد عمل شده و یک چاپگر رنگی و بی‌سیم ویژه گوشی هوشمند را طراحی و عرضه کرده که می‌تواند کارکردی مشابه دوربین‌های پولاروید داشته باشد. پس از این‌که کاربر با گوشی خود عکس گرفت، می‌تواند آن را از طریق انواع فیلترهای اپلیکیشن اختصاصی این چاپگر ویرایش کند.

سپس کافی است دکمه چاپ را روی این اپلیکیشن فشار دهد تا عکس بلافاصله چاپ شود. حتی کاربر می‌تواند پیغام دلخواه یا تاریخ گرفتن عکس را به اپلیکیشن داده تا این نوشته روی حاشیه سفید عکس درج شود. البته شاید قیمت 200 دلاری این دستگاه که به مراتب گرانقیمت‌تر از چاپگر‌های رنگی خانگی است، به اصلی‌ترین مانع برای استقبال همگانی از آن تبدیل شود.

چه فونت و رنگی؟

یکی از مشکلات رایج در میان گرافیست‌ها، نبود وسیله‌ای در دسترس برای تشخیص سریع نام فونت یا رنگ موجود در صفحات پرینت شده و دنیای واقعی است. در این میان، گجتی به نام اسپکتور (Spector) می‌تواند راه‌حلی خوب برای این مشکل باشد. این وسیله کوچک که شبیه یک مُهر اداری است، کارکردی ساده دارد. کافی است آن را روی متن مورد نظر ببریم و دکمه رویش را فشار دهیم. دوربین موجود در این دستگاه، تصویری از فونت موردنظر گرفته و آن را با فونت‌های موجود در بانک داده‌اش مقایسه کرده و در نهایت، نوع فونت را به کاربر اعلام می‌کند.

همچنین با قرار دادن این وسیله روی تصویر یا هر چیز رنگی دیگر می‌توان کد دیجیتال مربوط به رنگ را دریافت کرد. طراح اسپکتور اعلام کرده نمونه ساخته شده آزمایشی بوده و هنوز هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها