برخی از بازیکنان مشهور، شهرت و ثروت باعث سقوط‌شان شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۳۵
بازیکنانی که زندگی‌شان تباه شد +عکس

به‌ گزارش ‌جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دوران یک فوتبالیست دیر یا زود به پایان می‌رسد. دستمزدهای میلیونی، شهرت، تجمل و خودبرتربینی، برخی از دلایل تباه شدن زندگی یک فوتبالیست به شمار می‌رود.

اولین مشکل، پول است. با پول هر چیزی را می‌توان به دست آورد اما اعتیاد و تصمیمات نادرست مالی باعث می‌شود یک فرد از دوران جوانی نتواند به خوبی سرمایه اش را کنترل و حفظ کند.

مشاوره های دوستان، خانواده‌ و مدیر برنامه، نقش اساسی در آینده یک فوتبالیست دارد تا یک بازیکن با وجود شهرت بتواند یک ورزشکار حرفه‌ای موفق بماند.

پل گسکویین، ستاره سال‌های گذشته تیم ‌ملی فوتبال انگلیس آخرین بازیکنی است که به علت تصمیمات نادرست، در شرایط اسفباری به سر می‌برد.

هافبک بااستعداد انگلیسی خیلی زود به حاشیه رفت. به مصرف الکل و سیگار روی آورد و تمام سرمایه‌اش را از دست داد.

در ادامه به ورزشکارانی که زندگی خود را تباه کرده‌اند، اشاره می‌شود.

اندی برمه

بازیکن آلمانی که در دهه 80 و 90 عناوین متعددی را کسب کرده بود، در نهایت برای زنده ماندن مجبور به گدایی شد.

او را همیشه با گلی که موجب قهرمانی آلمان در جام جهانی 90 ایتالیا شد به یاد می آورند.

برمه 55 ساله، روزهای سیاهی دارد و باید با بدهی‌های فراوان کنار بیاید.

ایوان زامورانو

بازیکن پیشین تیم ‌ملی فوتبال شیلی در سال 1992 با قراردادی به ارزش 600 میلیون پسو به رئال مادرید پیوست و چهار سال در خط حمله تیم مادریدی بازی کرد.

زامورانو بازی‌های خوبی از خود در این تیم به نمایش گذاشت اما پس از پشت‌سر گذاشتن دوران موفقیت آمیز 15 ساله، روزهای بسیار بدی را نیز تجربه کرد. مهاجم شیلایی به دو بانک، 2.5 میلیون یورو بدهکار است.

سالوادور کابانیاس

ستاره پیشین تیم ‌ملی فوتبال پاراگوئه هنگام حضورش در مکزیک گلوله‌ای به سرش اصابت کرد اما جان سالم به در برد.

او باید فوتبال حرفه‌ای را کنار می‌گذاشت. پس از این اتفاق، مشکلات مالی بازیکن پاراگوئه شروع شد. کابانیاس اکنون در نانوایی کار می‌کند.

جورج بست

او بهترین بازیکن تاریخ ایرلند به شمار می‌آید. بست، منچستریونایتد را در کسب عنوان قهرمانی رهبری کرد و توپ طلا را در سال 1968 برد.

علاقه‌اش به الکل، مواد مخدر و فساد باعث شد خیلی زود از دوران حرفه‌ای‌ کنار برود.

بازیکن پیشین یونایتد جمله معروفی در مورد کارهای بدش دارد. بست گفته بود «در سال 1969، فساد و الکل را ترک کردم که این بدترین 20 دقیقه زندگی‌ام بود!»

کریستین ویری

گلزن پیشین ایتالیایی در فصل 1997-98 در اتلتیکومادرید درخشید و دوران خوبی را در اینتر پشت‌سر گذاشت اما مشکلات اقتصادی زندگی‌اش را تباه کردند.

ویری 40 ساله به علت علاقمندی اش به قمار و فساد به دوران حرفه‌ای اش پایان داد.

گارینشا

او یکی از بهترین هافبک های تهاجمی تاریخ فوتبال بود. گارینشا در دهه 60 و 50 در تیم ‌ملی برزیل که از حضور پله بزرگ بهره می‌برد، حضور داشت.

اعتیادش به الکل دوران موفقیت آمیزی را که به ثبت رسانده بود را نابود کرد. پس از بازنشستگی بیشتر عمرش را در فقر سپری کرد.

خولیو آلبرتو

او یکی از بهترین گوش چپ‌های تاریخ بارسلونا بود. در سال 1993 پس از خداحافظی اش از جهان فوتبال، تنها ماند و بدون کار و بدون هیچ دوستی زندگی کرد. آلبرتو و مارادونا همزمان در بارسلونا بازی می‌کردند. مهاجم آرژانتینی به او در مسائل مواد مخدر کمک کرد. بعدها آلبرتو اعتراف کرد که مارادونا این کار را نکرده است.

سلیمان سانه

بازیکن غنایی در دهه هشتاد در تیم‌های مختلف بوندسلیگا بازی می‌کرد و در این مدت نزدیک به دو میلیون یورو پول به دست آورد. مشکلات اقتصادی‌ این بازیکن با از دست دادن 150 هزار یورو شروع شد. اکنون با کمک 1500 یورویی در ماه زندگی می‌کند.

آدام جانسن

بازیکن پیشین میدلزبورو ، منچسترسیتی و ساندرلند به دوران حرفه‌ای خود در مارس 2015 پایان داد. بازیکن انگلیسی به کودک آزاری در ورزشگاه متهم شد. ساندرلند بلافاصله او را از تیم اخراج کرد و مدتی بعد به 6 سال زندان محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها