به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، تحقیقات دانشگاه وارویک انگلیس و دانشگاه کوئینزلند استرالیا نشان میدهد مصرف منظم و مستمر میوه و سبزیجات میتواند بهطور قابل توجهی احساس شادی افراد را افزایش دهد.
محققان دریافتند افرادی که مصرف روزانه میوه و سبزی را از صفر به 8 واحد رساندند، در طول 24 ماه به چنان سطحی از احساس رضایتمندی و شادی رسیدند که با شادی حاصل از تغییر وضعیت از بیکاری به اشتغال برابر بود.
به باور پژوهشگران، مصرف میوه و سبزیجات، سریعتر از اثرگذاری روی سلامت جسم انسان، موجب افزایش شادی میشود. به واقع برای حفظ سلامت جسم از قبیل پیشگیری از ابتلا به سرطان، افراد باید سالهای متمادی رژیم غذایی سالم داشته باشند، در حالی که بهبود وضعیت روانی و احساس رضایتمندی بهواسطه مصرف میوه و سبزیجات، زودتر محقق میشود.
آخرین تمرینهای تیم ملی فوتبال در سایه حمایت فوقالعاده مردم مکزیک
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....