خداحافظ تلفن همگانی

براساس آمارهای منتشرشده از سوی وزارت ارتباطات ‌اکنون 77میلیون مشترک موبایل در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ موبایل به 96 درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۶

این آمار در مقایسه با ضریب نفوذ 38 درصدی تلفن ثابت نشان می‌دهد کاربران ایرانی تمایل بیشتری به استفاده از تلفن همراه دارند. از همین رو شرکت مخابرات تهران با در نظر گرفتن هزینه بالای نگهداری از تلفن‌های ثابت همگانی، نگهداری از آنها را به‌صرفه نمی‌داند. برای همین محمدرضا بیدخام، معاون مخابرات تهران اعلام کرده کارت‌های اعتباری 20 هزار ریالی تلفن‌های همگانی تا پایان شهریور اعتبار دارد و پس ‌از آن استفاده از این کارت‌ها غیرممکن بوده و به‌طور کامل مسدود می‌شوند.

بیدخام همچنین اعلام کرد: «در حال حاضر 20 هزار تلفن همگانی در استان تهران و البرز قرار دارد که هزینه نگهداری همین میزان نیز اصلا به‌صرفه نیست و تصمیم داریم با کم کردن این تعداد و استفاده از کد به‌جای کارت‌های اعتباری که صدور آنها نیز هزینه‌بر است، کمی در این زمینه صرفه‌جویی کنیم.» معاون مخابرات تهران در این زمینه تاکید کرد هنوز نیاز به تلفن‌های همگانی احساس می‌شود برای همین تا اطلاع ثانوی کارت‌های 50 هزار ریالی باقی می‌مانند و کاربران می‌توانند آنها را تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها