همه او را «آقای بزرگ» می‌نامیدند؛ قمارباز قهاری که روی پوکر تا مسابقات جهانی بیس‌بال شرط‌بندی می‌کرد. همواره زندگی مرفهی داشت و آنقدر غرق در قمار شده بود که حتی روی پلاک ماشین‌هایی که از مقابل محل اقامتش می‌گذشتند هم شرط‌بندی می‌کرد. در این شرط‌بندی‌ها هم املاک فراوانی را به دست آورد و هم ضرر زیادی کرد. او در این مسیر نیروهای پلیس، سیاست‌مداران و سرمایه‌داران را نیز خریده بود.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۳

حتی در روز آخری که زنده بود (چهارم نوامبر سال 1928 ) سعی می‌کرد از بدهی یکی از شرط‌بندی‌هایش به ارزش 80 هزار دلار خلاص شود. اما آرنولد روث‌استین نتوانست این بدهی را صاف کند و در خارج از هتل پارک مرکزی در شهر نیویورک به ضرب گلوله کشته شد.

پلیس مطمئن بود که روث‌استین قاتل خود را می‌شناخت. یک ساعت و نیم قبل از مرگش، از رستوران برادوی تماسی تلفنی گرفت. زمانی‌که در حال ترک رستوران بود، به گارسون گفت: جورج مک مانوس می‌خواهد من را ببیند. روث‌استین دو روز بعد و به دلیل اصابت گلوله به شکمش مرد، اما هیچ اسمی از قاتل خود به زبان نیاورد. تنها کاری که در آن دو روز انجام داد، نوشتن وصیت‌نامه بود که بر اساس آن، بخش زیادی از ثروت خود را به همسرش بخشید.

شاید عجیب‌ترین قسمت ماجرا این بود که پلیس نشانه‌های فراوانی در اختیار داشت (یک کت، چهار عدد عینک و یک کلت کمری)، اما در پیدا کردن قاتل ناکام بود. صاحب آن کت، یک قمارباز معروف دیگر به نام جورج مک‌ مانوس بود. عینک‌ها و کلت، مورد آزمایش اثر انگشت قرار گرفت، اما هیج نتیجه‌ای برای پیداکردن مظنون نداشت. در این میان تنها مک مانوس متهم به قتل شد. البته پس از مدتی او نیز به دلیل نبود مدارک کافی، تبرئه شد. این پایان تحقیقات پلیس بود. هیچ فرد دیگری مجرم شناخته نشد و این پرونده برای همیشه حل نشده باقی ماند.

در هر زمان این شایعه شنیده شد که مک مانوس و دوستانش، نیروهای پلیس مرتبط با این پرونده را خریدند. به همین دلیل مدت کوتاهی پس از این ماجرا، افسر ارشد پلیس اخراج شد. همچنین این احتمال وجود دارد که نیروهای پلیس به این نتیجه رسیدند که روث‌استین جزو باندهای تبهکاری بوده و قتل او در واقع یک تسویه حساب سازمانی بوده است.

روث‌استین در 46 سالگی خود را به عنوان سلطان قمار معرفی کرده بود. او با گانگسترهای معروفی همچون آل‌کاپون و جیم کولوسیمو در ارتباط بود و گفته می‌شد از شرط‌بندی ثروتی حدود 10 میلیون دلار به دست آورده بود. به عنوان نمونه در یکی از مسابقات جهانی سنگین وزن بوکس، روی یکی از مبارزان شرط‌بندی کرد و 200 هزار دلار برنده شد. در جریان یکی از شرط‌بندی‌ها که خودش آن را بزرگ‌ترین قمار زندگی‌اش نامید، در مسابقات اسبدوانی روز استقلال در سال 1921 روی یکی از اسب‌ها شرط بست و 300 هزار دلار به جیب زد.

پوکر از دیگر علایق او بود و بخش زیادی از زندگی‌اش را صرف آن می‌کرد. جورج مک مانوس و فردی با لقب «تامسون تایتانیک» رقبای او در پوکر بودند. یک بار پس از دو شبانه روز نشستن دور میز پوکر، بدهی به ارزش 150 هزار دلار به بار آورد. 80 هزار دلار این بدهی به فردی به نام ناتان ریموند تعلق داشت که برای گرفتن طلبش به هیچ وجه صبر و تحمل نداشت. روث‌استین هیچگاه از پرداخت پول باخت‌هایش شانه خالی نکرد، اما این بار یک استثنا به وجود آمد. این شایعه به وجود آمد که روث‌استین فکر می‌کرد در آن بازی به او کلک زده‌اند، البته خودش هیچگاه به صورت علنی در این مورد صحبت نکرد.

طی چند هفته آتی، قماربازها برای پرداخت بدهی به او فشار آوردند، اما روث‌استین همچنان از پرداخت آن امتناع می‌کرد. در نهایت در آن روز یکشنبه در ماه نوامبر، روث‌استین به اتاق شماره 439 در هتل پارک مرکزی رفت تا دلایلش را برای مک مانوس توضیح دهد. این تئوری وجود دارد که دو طرف به دلیل استفاده زیاد از مشروبات الکلی کنترل خود را از دست داده و پس از یک درگیری‌، گلوله‌ای به سمت روث‌استین شلیک شده است. روث‌استین سعی کرد تفنگ را از قاتل خود بگیرد، اما به شدت روی زمین افتاد. مک مانوس و همراهانش نیز فرار کرده و تفنگ را از پنجره به بیرون پرت کردند.

اما تمام این موارد فرضیه یا نظریه است. جورج مک مانوس، تنها فردی که می‌توانست این موارد را ثابت و یا انکار کند، در سال 1940 به دلایل طبیعی درگذشت.

حسین خلیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها