به دنبال پیروزی 4 بر 2 تیم ملی شیلی در ضربات پنالتی برابر آرژانتین در فینال تورنمنت صدسالگی کوپاآمریکا، کمیته فنی این رقابت‌ها الکسیس سانچس، مهاجم تیم ملی شیلی را به عنوان برترین بازیکن تورنمنت معرفی کرد و توپ طلا را به او داد.
کد خبر: ۹۱۷۱۶۰

مهاجم آرسنال در این دوره از رقابت‌ها سه گل زد و به کشورش برای صعود به فینال کمک فراوانی کرد. او که بدون شک بهترین بازیکن در ترکیب تیم ملی شیلی بود، در پیروزی 4 بر 2 این تیم برابر پاناما در مرحله گروهی دو گل زد و یکی دیگر از گل‌هایش را هم در جشنواره گل مدافع عنوان قهرمانی برابر مکزیک که این تیم را در مرحله یک‌چهارم نهایی 7 بر صفر شکست داد، به ثمر رساند.

در همین حال کلودیو براوو، کاپیتان و دروازه‌بان تیم ملی شیلی نیز جایزه دستکش طلایی را به عنوان بهترین دروازه‌بان جام از آن خود کرد. او که سال گذشته نیز همین عنوان را کسب کرده بود،‌ به دلیل درخششی که در بازی فینال داشت، بخصوص در ضربات پنالتی که ضربه لوکاس بیلیا را مهار کرد و سبب قهرمان شیلی شد، به عنوان بهترین سنگربان جام شناخته شد. دروازه‌بان 33 ساله بارسلونا که با 106 بازی ملی باسابقه‌ترین بازیکن در جمع ملی‌پوشان حال حاضر تیم ملی شیلی است، در این دوره از رقابت‌های کوپاآمریکا سه بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت. هم‌تیمی براوو، ادو وارگاس نیز که در تورنمنت صد سالگی کوپا آمریکا شش گل به ثمر رساند، به عنوان آقای گل رقابت‌ها معرفی شد و جایزه کفش طلا را از آن خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها