سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر جمعه به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید مصطفی بدرالدین در جمع حامیان مقاومت در بیروت سخنرانی کرد.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۱

وی در این سخنرانی درباره ادامه جنگ در سوریه، کمک‌های ایران به حزب‌الله، محاصره اقتصادی این حزب در لبنان و تحولات یمن و بحرین سخنانی را ایراد کرد که به دلیل اهمیت، مشروح آن را به نقل از شبکه العالم می‌خوانید.

نصرالله در توصیف «شهید مصطفی بدرالدین» یادآور شد: «این شهید مدیریت پرونده جهاد در سوریه و عراق را در دست داشت و نقش اصلی در زمینه آزادی اسرای مقاومت از زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌عهده او بود.» وی درباره حضور نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در سوریه و عراق نیز گفت: «حضور ما در سوریه و عراق برای دفاع از ملتمان در لبنان است، چون نمی‌توان لبنان و آینده آن را از رویدادهای منطقه جدا دانست». او افزود: «عراقی‌ها از ما خواستند تا در برابر داعش به آنان کمک کنیم؛ شهید بدرالدین هم این درخواست را در چند ساعت پذیرفت.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره وضعیت حساس حلب تأکید کرد که رها کردن این شهر «اعطای فرصت جدیدی به طرح آمریکایی ـ سعودی ـ تکفیری برای محقق‌کردن یک پیروزی بزرگ در سوریه بود و همه موفقیت‌های گذشته مقاومت را تهدید می‌کرد». وی تصریح کرد: «حلب جنگ بزرگ ماست. بنابراین تا وقتی لازم باشد در حلب باقی خواهیم ماند». او در پاسخ به شایعات منتشر شده درباره تلفات سنگین حزب‌الله در این شهر نیز گفت: «نبرد‌های سهمگین در حلب در جریان است. برخی ادعاهایی درباره شکست حزب‌الله در حلب و وارد آمدن ضربات شدید به حزب‌الله در رسانه‌های گروهی مطرح می‌کنند، اما آنان اشتباه می‌کنند. تلفات حزب‌الله در حلب 26 شهید، یک اسیر و یک مفقود بوده است. درمقابل، شمار کشته‌های تروریست‌ها نیز از ابتدای ماه جاری (24 روز گذشته) 617 نفر بوده که ده‌ها نفر آنان سرکرده عملیاتی بوده‌اند. 800 تروریست هم مجروح شده‌اند. 80 تانک، نفربر و خودروی نظامی آنها هم منهدم شده است.» دبیرکل حزب‌الله درخصوص تحریم‌های مالی آمریکا علیه این حزب گفت: «این قانون را به‌طور کامل رد می‌کنیم، لیکن حتی اگر این قانون اجرا شود، باز هم ما تاثیری از این قانون نمی‌پذیریم. این قانون هیچ اثر مادی بر حزب‌الله ندارد؛ چون ما طرح‌های تجاری و شرکت‌های بازرگانی نداریم که از طریق بانک‌ها فعالیت کنند. بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد. پول از ایران می‌رسد، مانند موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم. از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رئیس‌جمهور آن به دلیل حمایت بی‌دریغ از ما در سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم.»نصرالله در مورد وضعیت بحرین نیز گفت: «ظلم، سرکوب و تعدی رژیم بحرین جوانان این کشور را به خروش کشاند، اما شیخ عیسی قاسم و امثال وی مانع خشونت شدند و شور مردم را کنترل کردند. اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها