جدول گیشه آمریکا در اختیار «دوری»

انیمیشن کامپیوتری «در جست و جوی دوری» 136 میلیون دلار در سه روز اول نمایش خود در آمریکای شمالی فروش کرد، تا تحلیل های اقتصادی اهل فن درست از آب درآید.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۰
جدول گیشه آمریکا در اختیار «دوری»

به گزارش جام جم آنلاین ، تازه ترین همکاری مشترک کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار، با این رقم کلان فروش افتتاحیه توانست صدرنشینی جدول گیشه نمایش را از آن خود کند.

هفته قبل تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی کردند این کمدی اکشن خانوادگی و ماجراجویانه در سه روز اول نمایش در سینماهای آمریکای شمالی، بیش از 120 میلیون دلار فروش خواهد کرد.

«در جست و جوی دوری» قسمت دوم فیلم پرفروش و تحسین شده «در جست و جوی نیمو» است. در قسمت تازه فیلم، کاراکتر دوری که یک ماهی دختر است، در جست و جوی والدینش می باشد.

تا قبل از این، «داستان اسباب بازی 3» با افتتاحیه ای 110 میلیون دلاری، موفق ترین فروش افتتاحیه را در بین انیمیشن های شرکت پیکسار داشت.

در بیست سال فعالیت فیلم سازی این شرکت، فقط این دو انیمیشن توانسته اند با افتتاحیه ای بالای 100 میلیون دلار نمایش عمومی خود را آغاز کنند.

«در جست و جوی نیمو» در سال 2003 با افتتاحیه ای 70 میلیون دلاری، اکران عمومی اش را شروع کرد. فروش کلی این انیمیشن در آمریکای شمالی، حدود 340 میلیون دلار شد.

دومین فیلم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی، کمدی اکشن «اطلاعات مرکزی» با فروشی بالای 34 میلیون دلار است. دواین جانسن و کوین هارت بازیگران فیلم هستند.

درام ترسناک «احضار روح 2» با فروشی بالای 15 میلیون دلار، ردیف سوم جدول را به خود اختصاص داد. فروش ده روز اول نمایش این فیلم، به رقم 72 میلیون دلار رسیده است.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، «حالا تو مرا می بینی 2» در دومین هفته نمایش نزدیک 10 میلیون دلار فروش کرد و مقام چهارم جدول گیشه را گرفت.

فروش 10 روز اول نمایش این اکشن پررمزوراز، به 42 میلیون دلار رسیده است. تهیه کنندگان فیلم از این رقم پائین فروش راضی نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها