کالین فیرث دریانورد آماتور سینما

هم زمان با پایان فیلم برداری درام اجتماعی و شرح حال گونه «شففت»، اولین عکس آن در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفت. کالین فیرث بازیگر اصلی فیلم است.
کد خبر: ۹۱۵۱۲۴
کالین فیرث دریانورد آماتور سینما

به گزارش جام جم آنلاین ، داستان این درام براساس یک ماجرای واقعی نوشته شده و بخش مهمی از زندگی دانلد کراوهورست را به تصویر می کشد.

کراوهورست یک دریانورد آماتور بود که در سال 1968 در مسابقه بین المللی دریانوردی سندی تایمز شرکت کرد. این مسابقه و سفر دریایی، برای او فاجعه بار بود.

هدف این دریانورد آماتور دریافت جایزه نقدی آن بود، تا بتواند به کمک این پول تجارت در حال ورشکسته خود را نجات دهد. اما حضور در این مسابقه، او را بیمار کرد.

این بیماری توان کراوهورست را گرفت و به گفته تحلیل گران اجتماعی، مسابقه قایق رانی نه تنها پولی برای او فراهم نکرد، بلکه بقیه دارایی او را هم بلعید.

این ماجرا در کشور انگلستان جنجال زیادی به راه انداخت و کتاب خاطرات تلخ کراوهورست، خیلی زود تبدیل به یکی از موفق ترین کارهای ادبی آن دهه درآمد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، کالین فیرث در «شفقت» در نقش این دریانورد آماتور و بخت برگشته بازی کرده است. ریچل ویتز هم نقش همسر منتظر او را به عهده دارد.

این دو بازیگر اسکار گرفته سینما، برای بازی در این درام اجتماعی در مقابل دوربین جیمز مارش قرار گرفتند. مارش برای «مردی روی سیم» خود، یک اسکار گرفت.

جمع هنرمندان اسکاری در «شفقت» باعث شده تا منتقدان سینمایی بگویند این فیلم در دور آینده مراسم اسکار، شانس زیادی برای نامزدی در رشته های اصلی را دارد.

جیمز مارش سال گذشته درام شرح حال گونه «تئوری همه چیز» را در اکران عمومی داشت. این فیلم هم نامزد دریافت چند جایزه اسکار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها