انگلیس و ولز در حساس ترین بازی تاریخ 137 ساله‌شان به مصاف هم می‌روند

جنگ همسایه‌های شمالی

بدون شک یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور دوم مرحله گروهی دیدار داربی گونه انگلیس ـ ولز است؛ دیداری که احتمالا تحت تدابیر امنیتی شدید در ویله نوئه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۷

در میان تیم‌های حاضر در یورو هیچ دو تیمی به اندازه انگلیس و ولز سابقه بازی رودررو ندارند. این همسایه‌های شمالی اروپا از سال 1879 تاکنون 101 بار مقابل هم صف‌آرایی کردند که حاصل آن 66 پیروزی برای انگلیس و 14 پیروزی برای ولز بوده است.

با این حال در پنج سال گذشته هیچ گاه دو تیم ولز و انگلیس به مصاف هم نرفته‌اند. آخرین رویارویی دو تیم به رقابت‌های مقدماتی یورو 2012 برمی‌گردد که انگلیس هر دو بازی رفت و برگشت را با نتایج 2 بر صفر و یک بر صفر از حریف خود برد. انگلیس برنده هر چهار بازی آخر دو تیم بوده است، اما آخرین برد ولز مقابل این تیم به سال 1984 برمی‌گردد. برای مارک هیوز آن بازی هنوز هم یکی از خاطرات شیرین دوران فوتبالش به شمار می‌رود، چراکه ولز با تک گل او، پیتر شیلتون و هم‌تیمی‌هایش را از پیش رو برداشت. نقش آن روز هیوز را حالا گرت بیل ستاره بی‌چون و چرای فوتبال ولز عهده‌دار است. البته اشلی ویلیامز، جو آلن و آرون رمزی هم در کنار بیل هستند تا در تجربه نخستین حضور تیم ملی فوتبال ولز در تاریخ رقابت‌های یورو خاطره‌ای ماندگار را برای هواداران ولزی رقم بزنند. شروع تورنمت برای ولز یک شروع رویایی بود. آنها اسلواکی را 2 بر یک بردند. در مقابل انگلیس بازی یک بر صفر برده را در آخرین ثانیه‌ها با تساوی مقابل روسیه عوض کرد تا همچنان در اولین بازی‌های خود در یورو طلسم شده باشد. با این حال خیلی‌ها تیم روی هاجسون را تیم قدرتمندی می‌دانند و معتقدند این تیم می‌تواند برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های یورو به دیدار نهایی صعود کند.

آنچه انگلیسی‌ها را امیدوار می‌کند تا آخرین روزهای تورنمنت در فرانسه باقی بمانند قرعه نسبتا مناسبی است که نصیبشان شده است. انگلیس اگر در گروه خود صدرنشین شود، در صورت صدرنشینی فرانسه، آلمان و ایتالیا، تا فینال به هیچ یک از این تیم‌ها برخورد نخواهد کرد. با این حال آنها قبل از هر چیز باید به فکر بازی با ولز و کسب سه امتیاز آن باشند. انگلیس اگر می‌خواهد صدرنشین باشد باید هر دو بازی باقیمانده را با برد پشت سر بگذارد.

واکنش هاجسون به صحبت‌های بیل

در آستانه دیدار دو تیم انگلیس و ولز در مرحله گروهی یورو 2016، بیل اعلام ‏کرد انگلیسی‌ها پیش از این که کاری انجام بدهند، خودشان را تیم بزرگی می‌بینند.‏ روی هاجسون هم که از این صحبت‌های ستاره رئال غافلگیر شده، تاکید کرد میهن دوستی و شور و اشتیاق ‏بازیکنانش را نمی‌توان زیر سوال برد.‏ او به خبرنگاران گفت: «شنیدن اظهارنظرهای نامحترمانه بخشی از فوتبالیست و مربی بودن است. من هیچ ‏وقت در مورد دیگران اظهارنظر نمی‌کنم. من به اندازه‌ای در فوتبال بودم که بدانم هر حریفی، نظری ‏دارد. پیش از این دروازه بان روسیه (ایگور آکینفیف) گفت که ما بدترین تیم سرگروه هستیم و حالا هم ‏صحبت‌های گرت بیل.‏ آنها می‌توانند نظر خودشان را داشته باشند، اما من در مورد میهن‌پرستی و اشتیاق مان تردیدی ‏ندارم و این مهم‌ترین مساله است. ما می‌دانیم چه تیمی هستیم و تردیدی در مورد خودمان نداریم.»

برنامه بازی‌ها

انگلیس ـ ولز (ساعت 17 و 30 دقیقه، ورزشگاه پیر مائورو)

اکراین ـ ایرلند شمالی (ساعت 20 و 30 دقیقه، ورزشگاه المپیک لیون)

آلمان ـ لهستان (ساعت 23 و 30 دقیقه، ورزشگاه استاد دو فرانس)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها