فلیکس ماگات: تو را می‌خواهم، باید بیایی

اشکان دژاگه در راه چین!

اشکان دژاگه، کاپیتان دوم تیم ملی ایران، در آستانه انتقالی جنجالی قرار دارد. وقتی بعد از جام جهانی برزیل، او پیشنهادهای رنگارنگ از لیگ برتر انگلیس و بوندس‌لیگای آلمان را کنار زد تا به غرب آسیا سفر کند، هیچ کس این اتفاق را باور نمی‌کرد. او به پاس درخشش با پیراهن فولام و زدن گل‌های فوق‌العاده، مشتریان پر و پا قرصی برای خود جور کرده بود. درخشش در بازی آرژانتین و ایران، خیلی از نگاه‌ها را به سمت او در شهر بلوهوریزینته جلب کرد. اشکان، اما از بین پول و پیشرفت، پول را ترجیح داد و به آسیا سفر کرد. انتقال به باشگاه العربی، برای او و البته فوتبال ایران، یک رکورد تاریخی در داد و ستد مالی بود. اشکان با قراردادی به ارزش 3.5 میلیون یورو، از فولام به العربی پیوست. انتقال او به قطر، با دلخوری هواداران روبه‌رو شد. می‌شد از سگرمه‌های درهم رفته کارلوس کی روش هم فهمید او چندان موافق انتقال ستاره اش به قطر نیست. کارلوس، اما وقتی با این سوال روبه‌رو شد، گفت: «به هر حال بازیکنان با توجه به زندگی شخصی شان تصمیم می‌گیرند و من در زندگی اشکان نیستم.»
کد خبر: ۹۱۳۵۴۹

جدایی از العربی

دژاگه در دو فصل گذشته پیراهن العربی را در شهر دوحه پوشید و خوش درخشید. او نزدیک به دو ماه قبل، در مصاحبه‌ای رسما گفت دوست دارد تا پایان قراردادش در این باشگاه قطری باقی بماند: «دوست دارم بمانم و همراه با تیم یک جام به دست بیاورم. این آرزوی من است.» اما انگار او می‌دانست که در پایان فصل قرار است کنار گذاشته شود که چنین مصاحبه‌ای انجام داد. قبل از تغییرات در راس باشگاه العربی و حضور رئیس جدید، کاملا مشخص بود که اشکان باید راه باشگاه دیگری را در پیش بگیرد. شیخ خلیفه بن حمد، پیش از آن که رئیس شود این حرف را زده بود، به همین دلیل وقتی پشت میز ریاست العربی نشست، بار دیگر این جمله
را تکرار کرد.

پیشنهاد چینی

اما مسیر ستاره ایرانی چه باشگاهی خواهد بود؟ در آستانه شروع مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، خیلی‌ها منتظر هستند اشکان تیم جدیدش را انتخاب کند. به گزارش جام‌جم ورزشی، در حال حاضر جدی‌ترین مشتری اشکان دژاگه باشگاه شاندونگ لیونینگ چین است. منابع خبری فاش کردند این باشگاه چینی در تلاش است با رقمی نجومی، ستاره ایرانی را به خدمت بگیرد و حاضر است رقمی به اندازه رقم قرارداد اشکان با العربی را پرداخت کند و ستاره ایران را به خدمت بگیرد. اما چه شد چینی‌ها سراغ اشکان رفتند؟

باز هم ماگات

در ماجرای انتقال دژاگه به شاندونگ، بار دیگر نام فلیکس ماگات به میان آمده است. او در سال 2016 جای مانو منزس را در راس کادر فنی شاندونگ گرفت. منزس سابقه سرمربیگری تیم ملی برزیل را دارد و در بازی دوستانه ایران و برزیل، روی نیمکت سلسائو نشست. این مربی پس از کسب نتایج ضعیف از باشگاه چینی برکنار شد و جای خود را به ماگات داد. این مربی هم در راس خریدهای خود نام اشکان دژاگه را قرار داد و حتی به بازیکن سابق خودش در فولام و ولفسبورگ پیغام داد: «تو را می‌خواهم، باید به چین بیایی.» شاندونگ در حال حاضر دیه گو تاردلی و گیل (دو ملی‌پوش سابق برزیل) و والر مونتیلو (ملی‌پوش سابق آرژانتین) را در اختیار دارد و شاید برای فصل جدید تغییراتی در لیست خارجی‌های خود ایجاد کند.

توافق در تعطیلات؟

در حال حاضر شاندونگ در لیگ چین وضع خوبی ندارد.12 هفته از رقابت‌ها برگزار شده و این تیم در جدول شانزده تیمی، در رده پانزدهم قرار دارد. منزس هم به دلیل همین نتایج برکنار شد. بزودی تعطیلات نیم‌فصل لیگ چین از راه می‌رسد و ماگات قصد دارد در همین تعطیلات، قرارداد اشکان دژاگه را نهایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها